Iranian Agriculture News Agency

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی برگزار شد

پیش بینی توزیع 80 هزار تن مرغ منجمد تا پایان سال در کشور/ واردات بیش از 120 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: خشکسالی شدید سال زراعی گذشته علت اصلی مشکلات موجود در بحث نهاده ها و تامین مواد پروتئینی در یک سال گذشته بود.

پیش بینی توزیع 80 هزار تن مرغ منجمد تا پایان سال در کشور/ واردات بیش از 120 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله مدیرکل سابق شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: بر خود فرض میدانم که از زحمات مهندس صدیقیان که در این مدت این وظیفه را به عهده گرفته و تمام تلاش خود را در جهت تنظیم بازار مواد پروتئینی استان به کار بردند و انصافاً توفیقات بسیار خوبی نیز در این زمینه کسب کردند، تقدیر و تشکر نموده و برایشان در تمام مراحل زندگی آرزوی توفیق نمایم.

وی با اشاره به وظایف محول شده به وزارت جهادکشاورزی و سازمان های تابعه­ آن طبق قانون انتزاع و بحث تامین و توزیع و نظارت بر کالاهای کشاورزی که به عهده بخش کشاورزی گذاشته شده است گفت:  شرکت پشتیبانی دام به عنوان بازوی اصلی این وظیفه عمل می نماید و جا دارد از مجموعه عوامل پشتیبانی کشور سپاسگذاری نماییم که در طول این مدت تلاش بسیاری نموده و کم کاری شرکتهای وارد کننده و شرکتهای بخش خصوصی را پوشش داده اند و با تمام انتظاراتی که در سطح مقامات و مردم استانی وجود دارد، انصافاً شرکت پشتیبانی دام تمام تلاش خود را برای رفع نقایص موجود بکار برده است.

وی ضمن سپاسگذاری از شرکت پشتیبانی دام کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی قطب دامپروری کشور است اما در مقایسه با دیگر استانها، بخش عمده دامداریهای موجود در استان سنتی بوده و اکثر تولیدات ما هم از واحدهای سنتی روستایی استحصال می گردد؛ لذا کم توان بودن خود دامداران استان نیز مزید بر علت زحمتهای همکاران پشتیبانی است و نمی توان آن را به شرکتهای وارد کننده ربط داد و بیشتر بخش دولتی مورد توجه خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات نهاده مورد نیاز دامداران استان گفت: مشکلات موجود در بحث نهاده ها و تامین مواد پروتئینی در یک سال گذشته کاملاً قابل درک است که علت آن به خشکسالی شدید سال گذشته بر می گردد که در نتیجه آن دامداران انتظار دارند تمام نهاده مورد نیازشان از طریق دولتی تامین گردد و عدم امکان پذیربودن این امر به هیج وجه از سوی ایشان قابل پذیرش نیست لذا شرکت پشتیبانی دام استان از این جهت تحت فشار بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی حمل ریلی استان گفت: تا زمانی که شرکت‌های خود سازمان اقدام به اینکار ننمایند نمی توان از شرکت های واردکننده (که به دلیل منافع خود عملاً خواهان انجام چنین کاری نیستند) انتظار زیادی داشت لذا طبق تاکید استاندار محترم حمل و نقل ریلی باید در بخش‌های دولتی شروع و پیگیری شود و در این راستا درخواستهای مربوطه طی نامه‌ای به مرکز ارسال شده است.

وی بار دیگر ضمن قدردانی از زحمات مهندس صدیقیان در طول تصدی مسئولیت شرکت پشتیبانی امور  دام استان گفت: وی همواره همکاری بسیار تنگاتنگی با سازمان داشتند و در تمامی جلسات مربوط به سازمان شرف حضور داشتند و در شرایط اضطراری پیش آمده در استان از جمله در تامین نهاده و تامین مواد پروتئینی مسئولیت پذیرفته و اقدامات شایسته و تصمیمات سرشار از ریسکی را اتخاذ نمودند همین طور در بحث خرید دام مازاد و دام حذفی تعریف شده برای عشایر و سایر دامها، همکاری بسیار خوبی ارائه داشتند و برای مثال فرایند واردات مرغ منجمد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان انجام شده است که بابت تمامی این زحمات  سپاسگذار این بزرگوار می باشیم.

 فتحی ضمن آرزوی توفیق برای مهندس مومنی در طول دوران تصدی ایشان گفت: مهندس مومنی که سالها در ستاد تنظیم بازار استان حضور داشته و در مدیریت توسعه بازرگانی سازمان فعالیت کرده اند و ارتباط تنگاتنگی با شرکت پشتیبانی دام داشته اند، آشنایی نسبی با مجموعه شرکت پشتیبانی دام دارند و انشاءالله با پشتیبانی های شرکت پشتیبانی دام کشور و همکاری همکاران خدوم شرکت پشتیبانی دام استان در مسئولیت جدیدشان موفق باشند.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سال 1399 و سال 1400 سال حساس و پر مشغله ای برای شرکت پشتیبانی دام بود گفت: تکلیف شرکت پشتیبانی در طول سال 3.2 میلیون تن توزیع نهاده می باشد ولی برغم آن از ابتدای سال تاکنون 6 میلیون تن حواله نهاده های دامی در کل کشور صادر شده که 30 درصد کل نیاز کشور را شامل می شود.

محسن سلامی با بیان اینکه پیش بینی توزیع 80 هزار تن مرغ منجمد را تا پایان سال در کشور داریم گفت: تا امروز بیش از 120 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار وارد کشور و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از بی حاشیه ترین و آرام ترین استانهای شرکت پشتیبانی دام در کشور است  ادامه داد: از استان آذربایجان شرقی هیچ وقت هیچ مشکلی نداشتیم و از آقای صدیقیان تشکر کرده برای آقای مومنی هم آرزوی توفیق داریم .

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در سال گذشته 1.4 میلیارد دلار  فقط ارزش گردش ارزی شرکت و 30 هزار میلیارد تومان ارزش گردش ریالی شرکت پشتیبانی بوده است ادامه داد: امروز قیمت مرغ به زیر قیمت مصوب رسیده  و این آرامش در بازار به واسطه واردات 200 هزار تن مرغ منجمد  و توزیع بیش از یکصد میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار را در کشور توزیع و مدیریت کردیم و آرامشی که امروز در بازار داریم مدیون اینهاست.

گفتنی است در پایان این مراسم از خدمات کریم صدیقیان در طول تصدی مسئولیت تجلیل و  صالح مومنی به عنوان سرپرست جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی معرفی گردید.

حجم ویدیو: 14.45M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید