Iranian Agriculture News Agency

اسدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

افتتاح یک واحد گلخانه ای تولید علوفه در اهر برای اولین بار در سطح استان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از افتتاح یک واحد گلخانه ای تولید علوفه برای اولین بار در سطح استان در این شهرستان خبر داد.

افتتاح یک واحد گلخانه ای تولید علوفه در اهر برای اولین بار در سطح استان

 محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که این طرح از جمله طرحهای بسیار با اهمیتی است که با توجه به نیاز جامعه دامداران منطقه، علوفه مورد نیاز دامها را فراهم می کند گفت: وضعیت گلخانه های کوچک مقیاس موجود در سطح شهرستان مطلوب می باشد و بهره برداری از این گلخانه تولید علوفه به روش هیدروپونیک از ابتکارات کارشناسان این شهرستان محسوب می شود.

وی ضمن اعلام آمارگلخانه های موجود در این شهرستان که علاوه بر 12 واحد موجود، 24 واحد در سطح 10 هکتار در حال تکمیل می باشد افزود: اکثر  این گلخانه ها در اراضی کمتر از 300 متر در داخل محدوده روستاها بوده و استفاده بهینه از منابع آبی از هدف های اصلی اجرای این طرح ها محسوب می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: این گلخانه به صورت طبقاتی و در 8 طبقه می باشد که با ظرفیت تولید یک تن در روز با هدف مصرف بهینه آب، حفظ مراتع و منابع طبیعی و نیز فراهم ساختن علوفه تازه در تمام فصول سال ایجاد گردیده است.

 اسدی در پایان خاطرنشان کرد: نوع محصول کشت شده در این واحد گلخانه ای جو رقم جلگه است که زمان برداشت آن یک هفته بعد از تارخ کاشت می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید