Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

تا پایان سال1401، صدور اسناد نقشه‌برداری ثبتی برای اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی سامان می یابد

صدور اسناد حدنگار برای ۱۲۵میلیون هکتار عرصه ملی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۱۲۵میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور دارای اسناد نقشه‌برداری ثبتی شده اند.

تا پایان سال1401، صدور اسناد نقشه‌برداری ثبتی برای اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی سامان می یابد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حسن بابایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وضعیت صدور اسناد نقشه‌برداری ثبتی در اراضی ملی مطلوب است خاطرنشان کرد: اگر برنامه صدور اسناد کاداستری نهادینه شود حداقل 30درصد ورودی ها به دادگاه ها کم خواهد شد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه صدور اسناد نقشه‌برداری ثبتی برای اراضی کشاورزی یکی از دغدغه های ماست، تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه های کشاورزی، باید اقدامات فنی و پیچیده ای انجام دهیم که سختی های خود را دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت آذربایجان شرقی در خصوص صدور اسناد نقشه‌برداری ثبتی هم گفت: اسناد 84درصد عرصه های ملی استان به صورت کاداستری صادر شده است می توانیم تا پایان سال1401، صدور اسناد نقشه‌برداری ثبتی برای اراضی کشاورزی استان را نیز سامان دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم سازمان ثبت اسناد و املاک جزو سازمان های پیشگام در تحول اداری دانست و گفت: به قضاوت خیلی ها که در امر ارزیابی های دقیق هستند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز از حیث تحول اداری، در بین همه دستگاه های کشور جزو پیشرفته ترین هاست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمانی با 100سال قدمت است که در این مدت و در گذر زمان، فرایندها و پیچیدگی های زیادی که عارض شده بود و همچنین شیوه های سنتی را در سالهای اخیر تغییر داده و با اصلاح فرایندها، ضمن جلوگیری از کاغذبازی، ارائه خدمات را تسهیل کرده که قابل تحسین است.

وی عنوان کرد: برای ارتقای سلامت اداری، سرعت در امورات و نیز شفاف سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است باید شیوه ها عوض شود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گام های اثربخشی را برداشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته نگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فقط نگاه درآمدزا بوده است گفت: چنین نگاهی صحیح نیست و باید نیازمندی های مردم به نحوی باید تامین شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید