Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مجموعه ادارات تابعه آن جزو سالمترین دستگاه های اجرایی استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و مجموعه ادارات تابعه آن جزو سالم ترین دستگاه های اجرایی استان هستند.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مجموعه ادارات تابعه آن جزو سالمترین دستگاه های اجرایی استان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در آئین تکریم و معارفه مدیر حراست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی که با حضور  غفرانی معاون هماهنگی سازمان حراست وزارت جهادکشاورزی و اعضای شورای هماهنگی مدیران سازمان و مسئولین حراست مدیریت جهادکشاورزری شهرستانها و ادارات تابعه سازمان برگزار شده بود با ارائه ­مختصری از سیمای کشاورزی استان گفت: مساحت استان آذربایجان شرقی در حدود ۴ میلیون هکتار است که از این میزان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار آن در بخش کشاورزی قابل کشت است و عمده کشت صورت گرفته در استان به زراعت دیم اختصاص دارد که حدود ۹۰۰ هزار هکتار را شامل می گردد و ۱۱۵ هزار هکتار نیز میزان باغات استان می باشد؛ حدود ۷ میلیون رأس واحد دامی در استان وجود دارد و میزان تولیدات کشاورزی استان حدود پنج میلیون تن است.

وی با بیان اینکه اخیراً با اجرای قانون انتزاع وظایف دیگری نیز به بخش کشاورزی محول شده  است، افزود: بدین معنا که علاوه بر اینکه این بخش متولی تولید محصولات کشاورزی است، کل زنجیره تولید، تامین، توزیع و نظارت بر توزیع نیز به وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان ها محول شده است و در همین راستا معاونت جدیدی نیز به ساختار سازمان اضافه شده و مدیریت هایی نیز در ذیل آن شکل گرفته است و از حدود سه ماه قبل بحث تنظیم بازار و نظارت بر کالاهای اساسی در بخش کشاورزی بر عهده این همکاران می باشد که طبیعتاً با توجه به وظایف جدید اضافه شده، در حوزه مسئولیت مدیران محترم حراست نیز وظایف جدیدی تعریف شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: همه ما در وهله اول در خدمت تولید و روان سازی بخش تولید هستیم و تمام نیروهای سازمان اعم از نیروهای خدماتی تا رئیس سازمان همه باید در خدمت تولید باشند زیرا اگر یکی از این حلقه های زنجیر کار خود را به نحو احسن انجام ندهد طبیعتاً تولید را با مشکل مواجه خواهد نمود. باید در نظر داشت که اکثر اقلام کشاورزی تولیدی در استان مازاد بر نیاز مصرف استان می باشد و نه تنها این مازاد باید حفظ شود بلکه بایستی در راستای افزایش آن تلاش شود.

وی با اشاره به ارتقاء حراست از سطح اداره کلی به سازمان در وزارتخانه بیان داشت: علاوه بر وظیفه حراست از سلامت سازمانی، وظایف دیگری نیز در حوزه تولید و نظارت بر بازار برای این بخش تعریف شده است. به این ترتیب رصد، پایش، پیشگیری و مقابله با تهدیدهای برون سازمانی و آلودگی‌های داخل سازمان از عمده وظایف حراست می باشد و طبیعتاً برای انجام این وظیفه حراستی در یک سازمان دارای ساختار تشکیلاتی که در راستای وظایف تولیدی فعالیت می نماید، یکسری هماهنگی‌ها ضروری می کند.

 فتحی ضمن آرزوی توفیق برای  کلامی و تقدیر و قدردانی از زحمات هاشم‌پور که در طول هشت سال گذشته مدیریت حراست سازمان را بر عهده داشته و با نقشی پدرانه و آرام توانستند مجموعه را به نحو موثری مدیریت نماید، بر تداوم این روش تاکید نموده و اظهار داشت: در حیطه نخستین وظیفه ای که برای مدیریت حراست متصور هستیم اعم ازحراست از سلامت همکاران و پیشگیری از ورود احتمالی ایشان به مسائل حاشیه‌ای که خود رئیس سازمان را هم شامل می شود هیچ گونه خط قرمزی در این خصوص وجود ندارد و بایستی با اشرافیت کامل این موارد پیش برده شود. تا زمانی که حراست اشرافیت کامل به مسائل نداشته باشد و اطلاعات کاملی از حوزه عمل همکاران کسب ننماید طبیعتاً نخواهد توانست به وظیفه سازمانی و رسالت ذاتی خود عمل نماید. بنابراین ورود مدیریت حراست به هر مبحثی باید به منزله دستور کتبی رئیس سازمان در این زمینه تلقی شده و همکاریهای لازم در این زمینه صورت ‌گیرد تا ان شاءالله این ورود به بحث تولید و سالم‌سازی محیط کمک کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و مجموعه ادارات تابعه آن جزو سالم ترین دستگاه های اجرایی استان می باشند اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در خدمت چنین همکاران پاک دستی هستیم که با روحیه جهادی در خدمت تولید کنندگان بخش کشاورزی در زیربخش های مختلف هستند و در زمینه تولید و تسهیل تولید فعالیت می نمایند و به سبب ماهیت کار خود همواره در کنار کشاورزان بوده و به بررسی و رفع مشکلات آنها می پردازند. اما نباید از این امر غفلت نمودکه انسان موجودی عصیانگر می باشد و اگر نظارتی وجود نداشته باشد طبیعتاً احتمال اشتباهاتی وجود دارد از اینرو مدیریت حراست و مجموعه حراست برای نظارت بر فعالیتها ضروری است و امید است مجموعه حراست سازمان،  استان و وزارتخانه همواره ما را همراهی نمایند تا بتوانیم با عملکرد مطلوبی در خدمت کشاورزان استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید