Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار آذربایجان شرقی انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی دو واحد دامپروری در کلیبر و خداآفرین با اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان

عملیات اجرایی احداث دو واحد دامپروری در بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر و شهرستان خداآفرین هرکدام با سرمایه‌گذاری ۳۱۵ میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی دو واحد دامپروری در کلیبر و خداآفرین با اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی احداث دو واحد دامپروری در بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر و شهرستان خداآفرین هرکدام با سرمایه‌گذاری ۳۱۵ میلیارد تومان با حضور عابدین خرم حضور استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن قدردانی از افرادی که در تحقق این پروژه نقش اساسی ایفا نموده و در به ثمر رسیدن این طرح تلاش نموده اند به ویژه از پیگیریهای جدی فرماندار و نماینده شهرستانهای کلیبر، خداآفرین و هوراند و از همه اولی تر اهالی این منطقه سنگ تمام گذشته و 30 هکتار زمین توسط اهالی در اختیار سرمایه گذار قرار گرفت تشکر نموده و گفت: احداث این پروژه بی نظیر در توسعه دامداری این منطقه و در راستای اصلاح نژاد دام روستایی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

 اکبر فتحی با بیان اینکه درگذشته پروژه های بزرگ و سرمایه گذاریهای کلان در حاشیه کلانشهرها ایجاد می شد افزود: احداث این دو گاوداری برای اولین بار در شهرستان‌هایی مثل کلیبر و خداآفرین که اتفاقاً استعداد دام‌داری و کشاورزی دارند، اتفاق می‌افتد که آرزوی همیشگی ما بود.

وی با بیان اینکه مجوزهای احداث این دو واحد گاوداری در  کم‌ترین زمان ممکن صادر شد افزود: مزایای تکمیل و بهره‌برداری از این دو واحد گاوداری برای منطقه‌ کلیبر و خداآفرین صرفاً در ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار منطقه خلاصه نمی‌شود و بزرگ‌ترین سود آن اصلاح نژاد گاو روستایی منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این دو واحد دامپروری جمعاً دوازده ‌هزار راس دام است که شش هزار راس آن دام مولد بوده و پس از بهره‌برداری توان تولید سالانه ۷ هزار تن شیر و هزار تن گوشت را خواهند داشت افزود: این دو واحد توسط شرکت کشت و دامداری فکا وابسته به شستا در ۶۵ هکتار زمین و در مدت دو سال احداث می‌شود و با تکمیل آنها برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد

 

حجم ویدیو: 31.36M | مدت زمان ویدیو: 00:03:39
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید