Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

افزایش 3.5 برابری میزان تولید محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی نسبت به قبل از انقلاب

افتتاح ۵۰ طرح جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری ۵۰ طرح این سازمان با ۲۰۸ میلیارد تومان‌اعتبار در دهه فجر امسال خبر داد.

افزایش 3.5 برابری میزان تولید محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی نسبت به قبل از انقلاب

اکبر فتحی در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: این طرح‌ها در زیربخش‌های مختلف آب و خاک، دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح خواهد شد که برای ۳۴۸۰ نفر یا اشتغال جدید ایجاد می‌شود یا منجر به تثبیت اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی با توجه به گسترش مکانیزاسیون و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت، در حال صنعتی شدن است ادامه داد: میزان تولید محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی با افزایش 3.5 برابری از 1.5 میلیون تن قبل از انقلاب به 5 میلیون تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه میزان پیشرفت این عرصه در استان قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست ادامه داد: برای نمونه پس از انقلاب اسلامی در ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی آبیاری نوین اجرا شده که قبل از آن صفر بود.

وی تاکید نمود: تولیدات کشاورزی آذربایجان شرقی عملاً نیازمندیهای استان را تامین و از واردات بسیاری از محصولات کشاورزی بی نیاز کرده است.

حجم ویدیو: 4.20M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید