Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از فعالان نماز در جهاد کشاورزی مرند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ترویج اقامه نماز اول وقت در ادارات باید مورد توجه قرار گیرد.

تجلیل از فعالان نماز در جهاد کشاورزی مرند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان  آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از فعالان نماز در جهاد کشاورزی مرند که با حضور  عباسی رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان،  صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویزه مرند و نیک نفس بخشدار مرکزی مرند، برگزار گردید، با اشاره به برخی از شاخصهای معرفی این افراد به عنوان فعالان نماز افزود: تقید به نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت، ترغیب و دعوت دیگران به اقامه نماز و نماز جماعت، برخورداری حسن خلق، توانمندی در پاسخگویی به شبهات نماز و همکاری در مراسمهای مختلف فرهنگی و مذهبی برخی از شاخصهای انتخاب این افراد بوده است.

وی بر ضرورت اقامه نماز اول وقت تأکید کرد و گفت: ترویج اقامه نماز اول وقت در ادارات باید مورد توجه قرار گیرد. رسول اکرم (ص) در این رابطه می فرمایند: از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد؛ به خدا قسم هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، در حوض کوثر نزد من نخواهد آمد و شفاعت من در روز قیامت نصیب او نمی‌گردد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره اهمیت اقامه نماز خاطرنشان کرد: همانطور که در آیه « الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلاة » مشاهده می‌کنیم قرآن کریم در توصیف قدرتمندان مؤمن و در صدر وظایف آنان اقامه‌ نماز را نام برده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: این وظیفه، در عمل شخصی، کیفیت بخشیدن به نماز است و در تلاش اجتماعی، ترویج نماز و همگانی کردن آن است.

وی ادامه داد: کیفیت یافتن نماز به این معنی است که نماز با حال و حضور ادا شود و نمازگزار به نماز با چشم میعاد ملاقات با خدا بنگرد و در آن، با خدای خود سخن بگوید و خود را در حضور او ببیند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ضرورت ترویج نماز گفت: ترویج نماز، هر حرکت و تلاشی است که در راه همگانی کردن آن، و تبیین اهمیت آن و آسان کردن دسترسی به آن انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی ادامه داد: صاحبان اندیشه و بیان با گفتن و نوشتن، دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنری و مسئولان دستگاه‌ها هر یک متناسب با کارکرد آن دستگاه، می‌توانند این وظیفه‌ بزرگ در زمینه اقامه نماز را ادا کنند.

 در پایان این مراسم با اهدای لوحی از تلاشهای فعالان حوزه نماز در مدیریت جهادکشاورزی مرند تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید