Iranian Agriculture News Agency

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

استفاده از فناوریهای الکترونیکی برای حفاظت از اراضی کشاورزی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی بر استفاده از فناوریهای الکترونیکی برای حفاظت از اراضی کشاورزی تاکید نمود.

استفاده از فناوریهای الکترونیکی برای حفاظت از اراضی کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در مراسم گرامیداشت هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت این روز بر ضرورت توجه به بحث پیش بینی و پیشگیری در ساخت وسازهای غیرقانونی برای جلوگیری از آسیب به سرمایه های ملی تاکید کرده و گفت: بی توجهی به موضوع پیشگیری باعث می شود که در برخوردهای قانونی با ساخت وسازهای غیرمجاز سرمایه های ملی آسیب ببیند چرا که نمی توانیم اجازه دهیم امنیت غذایی جامعه با تغییر کاربری از بین برود.

وی افزود: متاسفانه در حوزه های مختلف علیرغم هزینه های پرداخت شده با مشکلات عدیده مواجه هستیم که ناشی از بی توجهی به حوزه پیش بینی و پیشگیری از جرم و رفتارهای ناهنجار اجتماعی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه عزیزان در جهادکشاورزی بایستی آسیب شناسی کنند و ارائه طریق نمایند تا در بستر فناوریهای الکترونیکی از اراضی کشاورزی و اراضی ملی حفاظت نماییم افزود: ارایه راهکار برای پیشگیری از تغییرکاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز در عصر فنآوری اطلاعات، استفاده از فنآوربهای نوین و بستر الکترونیکی را می طلبد.

وی اظهار داشت: در بحث برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز، انصافاً مسئولین جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در این زمینه همیشه پای کار بوده و کمک رسان ما هستند و سعی دارند کارها به موقع و با تدبیر جلو برود.

دادستان عمومی و انقلاب  مرکز استان در بخش پایانی سخنان خود افزود: در جهت سند دار کردن اراضی اشخاص،  طرح جامع حد نگاری تدوین شده است که سندهای دفترچه ای به سندهای تک برگی تبدیل می شود و در استان ما در این حوزه خوشبختانه اقدامات خوبی انجام گرفته است اما در حوزه اراضی مربوط به زارعین و کشاورزان به کار بیشتر و فرهنگ سازی نیاز دارد .

 

حجم ویدیو: 10.72M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید