Iranian Agriculture News Agency

نصیری در گفتگو با ایانا خبر داد:

آمادگی ارائه سند برای اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از کشاورزان استان خواست برای دریافت اسناد اراضی خود اقدام کنند.

آمادگی ارائه سند برای اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی

داداش نصیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: کشاورزان استان می‌توانند با مراجعه به جهادکشاورزی شهرستانها و یا سایر سازمانهای ذیربط منجمله ادارات ثبت اسناد و املاک برای زمین‌های خود سند تهیه کنند.

 وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به کشاورزان از جمله نهاده‌های دامی، کود و بذر مستلزم دارا بودن اسناد اراضی خواهد بود.

 وی بیان کرد: با توجه به اختلاف زیاد بین کشاورزان و اداره کل منابع طبیعی استان در ۶۰ سال گذشته پرونده‌های متعددی شکل گرفته بود و مطابق قانون، کمیسیون رفع تداخلات با حضور رئیس جهادکشاورزی استان، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان، مدیران کل منابع طبیعی، امور اقتصادی و دارایی و ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شد.

 نصیری افزود: در کمیسیون رفع تداخلات استان، پلاکهایی که دارای تداخل بودند و زمان اجرای قانون اصلاحات اراضی به زارعان واگذار شده بود که بعداً به اشتباه اراضی مستثنیات را مرتع و ملی شناسایی و یا برعکس مرتع و ملی را مستثنیات لحاظ کرده بودند بررسی شد.

 مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حدود ۳ هزار و 90 پلاک در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد که 1234 پلاک در تداخلات شناسایی شده است که آذربایجان شرقی در این زمینه در سالهای 1397، 1398 و 1399 دارای رتبه نخست کشوری است.

 وی ادامه داد: بعد از رفع تداخلات نیز کاداست صورت گرفت و در نهایت زمین ها آماده صدور اسناد اراضی شد.

حجم ویدیو: 2.72M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید