Iranian Agriculture News Agency

جعفروند در گفتگو با ایانا خبر داد:

افزایش صدور مجوزهای آبزی پروری در آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد پروانه های تاسیس صادر شده در بخش شیلات و آبزیان از ابتدای امسال تا پایان 9 ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظرتعداد سه برابر و از لحاظ ظرفیت تولید پنج برابر افزایش داشته است.

افزایش صدور مجوزهای آبزی پروری در آذربایجان شرقی

 قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: بیش از 50 متقاضی برای اخذ مجوز تولید آبزی در 9 ماهه اول سالجاری موفق به اخذ موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری شده اند که از این میزان 15 مزرعه با ظرفیت تولید 250 تن ماهیان سرد آبی و یک متقاضی موفق به اخذ پروانه تاسیس یک میلیون قطعه ای مزرعه حد واسط شده اند، این در حالی است که در زمان مشابه سال 1399 تنها 4 فقره پروانه تاسیس با ظرفیت کل 52 تن صادر شده بود.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان دهنده سرعت یافتن روند سرمایه گذاری در بخش شیلات استان می باشد ادامه داد: با توجه به اینکه 18 مزرعه پرورش ماهیان خوراکی به ظرفیت 648 تن امسال اقدام به تمدید پروانه بهره برداری خود نموده اند نشان دهنده تمایل بهره برداران و تولید کنندگان این بخش به پایداری تولید خود می باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان غیرساحلی محسوب می‌شود گفت: این استان با داشتن تعداد حدود 150 باب سد خاکی کوچک و بزرگ ، 66 رشته رودخانه فصلی و دائمی و 3 هزار و 600 دهنه چشمه و قنات دارای پتانسیلهای آبی مناسبی برای توسعه آبزی پروری است.

جعفروند ادامه داد: طبق بررسی ‌های کارشناسی بعمل آمده و با توجه به خشکسالیهای اخیر و پتانسیلهای موجود،  سیاست شیلات استان با حمایت از استفاده حداکثری آبهای سطحی از جمله تاکید بر مگاپروژه های آبزی پروری با اولویت صدور مجوزهای تولید در مخزن و پایاب سدها و در حاشیه رودخانه های  دائمی و پرآب استان می باشد و در حد امکان از سفره های زیرزمینی کمترین بهره برداری انجام خواهد شد.

وی در پایان با اظهار امیدواری از روند صدور مجوزها و جریان سرمایه گذاری و تولید در بخش شیلات، آینده ای درخشان برای امنیت غذایی و توسعه استان پیش بینی کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید