Iranian Agriculture News Agency

جعفروند در گفتگو با ایانا خبر داد:

صادرات بیش از 400 تن محصولات شیلاتی از استان آذربایجان شرقی

در شش ماهه نخست سالجاری میزان 413 تن انواع آبزیان زنده خوراکی و زینتی ، خرچنگ ، شاه میگو ، خوراک و مکمل خوراک ماهی از مرز جلفا و نوردوز استان آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه صادر شده است .

صادرات بیش از 400 تن محصولات شیلاتی از استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: بر مبنای آمار گمرک استان، میزان صادرات از مرز نوردوز 412 تن و از مرز جلفا 350 کیلوگرم شامل انواع محصولات شیلاتی بوده است .

 قاسم جعفروند گفت:  عمده صادارت بخش آبزیان آذربایجان شرقی را در شش ماهه اول سالجاری  12 هزار قطعه آبزیان زینتی و بیش از 300 تن خوراک ماهی و مکمل خوراک ماهی به خود اختصاص داده است.

 وی اضافه کرد:  با مقایسه میزان صادرات شش ماهه سالجاری با سال گذشته، میزان صادرات حدود 2 برابر نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشته است و با توجه به اینکه بیشتر حجم صادرات از استان در شش ماهه دوم سال اتفاق می افتد، پیش بینی می شود میزان صادرات امسال به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: امیدواریم روند افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سالهای آتی  نیز ادامه داشته و شاهد ارزآوری بیشتری به کشور باشیم .

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید