Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و روز مقاومت در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: راه تشخیص حق ازباطل در زمان ایجادشبهه رجوع به قرآن(احادیث ورساله) ودر مرحله دوم رجوع به علمای دینی است که از هوای نفس عاری هستند.

برگزاری مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و روز  مقاومت در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، هشتم و نهم دی ماه دهه بصیرت، مقاومت و میثاق امت با ولایت و سالروز شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با حضور اکبرفتحی، رئیس سازمان، مدیران ادارات تابعه، معاونین سازمان و سایر همکاران برگزار گردید، با عرض تسلیت این ایام و تبریک دهه بصیرت در ارتباط با فضیلت و عظمت حضرت فاطمه(س) گفت: در تمامی احادیث و کتابها از بزرگواری و فضیلت ایشان آنقدر صحبت شده که امروز هر چه گفته شود، نمی توان حق را به جا آورد.

 وی با اشاره به حدیث «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» و «فاطمةُ بَهجَةُ قلبی» از پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت محمد(ص)، حضرت فاطمه(س) را پاره تن وموجب شادی قلب خود می دانست.

وی با بیان حدیث قدسی «لَوْلاکَ لما خَلَقْتُ الأفْلاکَ» که در مورد عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) خطاب به پیامبر اعظم(ص) بیان شده گفت: خداوند فرموده یا رسول الله اگر تو نبودی، جهان را خلق نمی کردم، اگر علی(ع) نبود، تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه (س) نبود، هیچ یک از شما را خلق نمی کردم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان، به 4 مورد از آزمونهای الهی که ویژگیهای یک مومن واقعی را با توجه به سخنان و احادیث پیامبر اکرم (ص) نشان می دهد، اشاره کرد و گفت: اولین آزمون الهی ثروت است و کسانی هستند که اموالشان را از راه حلال و با زحمت و مشقت کسب می کنند اما چون خمس و زکات را پرداخت نمی کنند، از اولین آزمون الهی پیروز بیرون نمی آیند و این ویژگی یک مومن واقعی نیست.

وی دومین آزمون الهی را منت نهادن دینشان به خداوند معرفی کرد و گفت: انسان یک عمر از سلامت جانی بهره مند است و در این دنیای با عظمت زندگی می کند و از نعمتهای خداوند استفاده می کند و یک بار شکرگزاری نمی کند و وقتی ضعیف می شود، از خدا شکایت می کند.

وی سومین آزمون الهی را توجیه گناه دانست و آن را مهمترین آزمایش الهی  توصیف کرد و گفت: انسانها گناه می کنند و سپس آن را توجیه می کنند که این موضوع نزد خداوند متعال از خود گناه بدتر است.

وی آخرین آزمون را تشخیص حق ازباطل (بصیرت) توصیف کردوگفت: تاریخ سرشار از انسانهایی است که همواره به خوبی ونیک نامی یادمی شده اند که درلحظه ای نتوانسته اند حق را ازباطل تشخیص داده ودر آزمون الهی مردود شده اند.

 وی با استناد به سخنان امام صادق (ع)، راه تشخیص حق از باطل در زمان ایجاد شبهه را رجوع به قرآن (احادیث و رساله) و در مرحله دوم رجوع به علما و دانشمندان دینی که از هوای نفس عاری باشند، دانست و گفت: در جامعه امروز مقام معظم رهبری در مباحث اقتصادی، سیاسی و دینی همواره نقشه راه را به همه مردم جامعه نشان داده است که متاسفانه برخی از افراد با اشتباه در تشخیص حق از باطل راه را اشتباه رفته اند.

گفتنی است در این مراسم صبحگاهی ضمن پخش فیلم ها و کلیپ هایی کوتاه از زندگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و قرائت زیارت عاشورا با نوای حاج احد محرمی انجام پذیرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید