Iranian Agriculture News Agency

تامین امنیت غذایی در کشور اقدام محوری دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تامین امنیت غذایی در کشور به عنوان بحث محوری دولت سیزدهم مطرح است.

 تامین امنیت غذایی در کشور اقدام محوری دولت سیزدهم

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  در جلسه  تودیع مدیر رفاه و پشتیبانی سازمان و معارفه سرپرست مدیریت امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، از ابلاغ بخشنامه ای از سوی وزارت جهادکشاورزی مبنی بر مهلت دو هفته ای برای ادغام مدیریت پشتیبانی با مدیریت امور اداری در استانها و گزارش آن به مرکز خبر داد و با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی در کشور به عنوان بحث محوری دولت سیزدهم مطرح است، اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی همواره به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای اجرایی برای پیشبرد برنامه های دولت تلقی می شود و در بحث تامین امنیت غذایی موضوع نظارت و بازرسی به این وزارت محول شده و نظارت بر کلیه محصولات پروتئینی بر عهده آن است.

وی با بیان اینکه در واقع بخش عمده ای از مسئولیت اداره بازرگانی به وزارت جهادکشاورزی منتقل شده است ادامه داد: به این ترتیب هم تولید و هم نظارت بر بازار این محصولات تولیدی در حیطه وظایف این وزارت قرار می گیرد و بر این اساس نیاز به ایجاد معاونتی تحت عنوان معاونت توسعه بازرگانی است که در ذیل آن سه مدیریت صنایع کشاورزی، توسعه بازرگانی و نظارت بر بازار قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: استان آذربایجان شرقی استانی صنعتی است اما بخش اعظم صنایع  آن وابسته به بخش کشاورزی می باشد یعنی بخش صنایع تبدیلی در این استان پر رنگ تر از سایر استانهای همجوار می باشد لذا اگر  تولیدات کشاورزی پایدار نباشد  صنایع وابسته نیز دچار آسیب خواهد بود که تمام این عوامل حاکی از مسئولیت خطیر جهادکشاورزی استان است که باید به انجام به موقع برنامه ها از جمله اقدام به ادغام و ایجاد ساختار جدید طبق بخشنامه مذکور توجه و دقت خاصی مبذول شود.

 مختاری گفت: به لحاظ سنخیت و نزدیکی دو مدیریت امور اداری و پشتیبانی تصمیم وزارت بر تجمیع این دو مدیریت بوده است که بر این اساس ضمن گرامیداشت تلاشهای هر دو مدیریت، مهندس داریوش رحمتی وند به عنوان سرپرست مدیریت امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی معرفی می شود.

وی افزود: زحمات و تلاشهای بخش پشتیبانی و رفاه به عنوان بخشی که در اکثر برنامه های سازمان نقش اساسی داشته و حساسیت و اهمیت و سختی آن بر کسی پوشیده نیست.

وی در این راستا از زحمات بخش پشتیبانی و در رأس آن از تلاشهای مهندس منیری تقدیر و تشکر  و اظهار امیدواری کرد: ساختار جدید نیز با همکاری و هماهنگی هر دو بخش در راستای ارتقای عملکرد سازمان گام بردارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اهمیت اخلاق در سازمان اظهار داشت: اخلاق در ارتباط با همکاران و کارمندان سازمان به معنای قدرت تشخیص صحیح از ناصحیح و توان اجرای صحیح می باشد و در واقع هنر مدیریت در بکارگیری ابتکار عمل و از میان برداشتن موانع در اجرای آنچه صحیح تشخیص داده شده است.

وی در پایان در این راستا اظهار امیدواری کرد: مدیریت جدید قطعاً با سعه صدر در راستای حل مشکلات و پیشبرد برنامه های مدنظر سازمان اهتمام بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید