Iranian Agriculture News Agency

نجفی تاکید کرد:

نتیجه و بازخورد عمل فرد در دنیا به خودش بازخواهد گشت

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دنیا همانند آینه است و تمامی اعمال انسان را به خود وی باز می گرداند.

نتیجه و بازخورد عمل فرد در دنیا به خودش بازخواهد گشت

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه شورای مدیران ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به انسانها سه وعده می دهد که تمرکز بر این وعده ها می تواند تلنگری برای یافتن مسیر درست در زندگی وی باشد یکی از این وعده ها در سوره اسراء آیه 7 «إنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها» آمده است با این مضمون که با هر دستی دادید با هم دست گرفتید و نتیجه و بازخورد عمل فرد به خودش بازخواهد گشت.

 وی در تفسیر این آیه افزود: دنیا همانند آینه است و تمامی اعمال انسان را به خود وی باز می گرداند اگر نیکی کرده باشد نیکی دریافت خواهد کرد و اگر بدی کرده باشد بدی دریافت خواهد کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان علامه جعفری در باب نصیحت شاگردان و ذکر اشعار مولانا گفت: مولانا در شعری می فرماید: این جهان کوه است و فعل ما ندا، سوی ما آید نداها را صدا. یعنی تمام اعمال انسان همانند بازگشت صدا از کوه به سوی خودش بازخواهد گشت.

وی در مورد وعده دوم قرآن به آیات أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ﴿۳۸﴾ وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى ﴿۳۹﴾ وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى ﴿۴۰﴾ سوره نجم اشاره نمود و گفت: مضمون آیات به این امر اشاره دارد که هیچ کس بار دیگرى را به عهده نخواهد گرفت و اینکه براى انسان جز آنچه تلاش کرده، بهره دیگرى نیست و  تلاش و سعى او را به زودى به وى بنمایند سپس جزاى کامل آن را به او بدهند ، شعر "عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت، که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش، هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت" از حافظ مضمون این آیات را به خوبی بیان می کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در اشاره به سومین وعده به آیه « وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» از سوره مبارکه آل عمران گفت: خداوند در مورد سه موضوع به انتقام اشاره می نماید که عبارتند از خوردن مال یتیم، عاق والدین و بکار بستن مکر و حیله در مورد انسانها و در مورد کسانی که مرتکب هر کدام از این موارد شوند خداوند به انتقام سخت بشارت می دهد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد توجه و عمل به این سه وعده الهی مدنظر تمام همکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید