Iranian Agriculture News Agency

نظمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع 4 هزار تن انواع نهاده های دامی در 9 ماهه سال 1400 در شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین گفت: میزان توزیع انواع نهاده‌های دامی در شهرستان خداآفرین از ابتدای امسال تاکنون، 2070 تن جو و 1930 تن انواع کنسانتره بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چند برابری داشته است.

توزیع 4 هزار تن انواع نهاده های دامی در 9 ماهه سال 1400 در شهرستان خداآفرین

 رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزارتن انواع نهاده‌های دامی در شهرستان خداآفرین توسط این مدیریت بین دامداران روستایی و عشایری به منظور ایجاد تعادل در بازار و حمایت از دامداران و کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری ، توزیع شده‌ است .

وی با بیان اینکه این نهاده‌ها شامل جو و کنسانتره است که در اختیار دامداران روستایی و عشایری شهرستان قرار گرفته است ادامه داد: شهرستان خداآفرین 258 هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و 32 هزار و 400 راس دام سنگین مولد و غیرمولد دارد و  سالانه 56 هزار و 421 تُن انواع محصولات در حوزه دام در این شهرستان تولید می شود.

وی افزود: برای حمایت از دامداران، نهاده دامی و کنسانتره با قیمت مصوب دولتی توسط دو سامانه ‌بازارگاه نهاده ‌های دامی و سامانه توزیع سبوس، تخصیص و بین تولیدکنندگان دام سبک و سنگین شهرستان طبق هویت گذاری  ‌توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد هویت گذاری دام سبک و سنگین در این شهرستان تا آخر آذرماه به تعداد  190 هزار و 205 راس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید