Iranian Agriculture News Agency

در سال 95 اعتبار تصفیه پساب برای دریاچه ارومیه 2 تا 3 برابر شد

سالانه 40 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود

رییس هیات مدیره و‌ مدیرعامل شرکت آب و‌فاضلاب اذربایجان غربی با اشاره به دو تا سه برابر شدن اعتبار تصفیه پساب برای دریاچه ارومیه، گفت: هم اکنون ۴۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال، به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود.

سالانه 40 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود

رییس هیات مدیره و‌ مدیرعامل شرکت آب و‌فاضلاب اذربایجان غربی با اشاره به دو تا سه برابر شدن اعتبار تصفیه پساب برای دریاچه ارومیه، گفت: هم اکنون ۴۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال، به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود .

به گزارش ایانا از پاون، نشست خبری تشریح عملکرد دستگاه‌های ذیربط در طرح احیای دریاچه ارومیه با حضور مدیران ارشد دستگاه ها دخیل و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد.

در این نشست رسول اکبری رییس هیات مدیره و‌ مدیرعامل شرکت آب و‌ فاضلاب آذربایجان غربی بیان کرد: در چند سال اخیر اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه طرح احیای دریاچه ارومیه چند برابر شده است .

مدیرعامل شرکت آبفای استان در این نشست افزود: با توجه به خشکسالی سطح کشور، این امر باعث تغییر اقلیم در مناطق مختلف کشور شده است .

وی با اشاره به اینکه یکی راهکارهای نجات دریاچه ارومیه، ورود پساب تصفیه شده به این دریاچه بود، یادآور شد: قرار بود در حوضه آبریز دریاچه مشتمل بر ۱۴ شهر (ارومیه گلمان نقده میاندوآب اشنویه بوکان تکاب مهاباد و ...) ۱۰۵ میلیون مترمکعب در هر سال تحویل پیکره دریاچه ارومیه شود که خوشبختانه با بودجه پرداختی این امر انجام شد .

این مقام مسئول افزود: توجه دولت به ارتقا بهداشت عمومی سبب شده، اعتبارات مضاعفی به شرکت‌های آب و فاضلاب تخصیص داده شود. وی ادامه داد: قرار این بود که ۱۱۵ هزار مترمکعب درشبانه روز آب تصفیه شود و ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال بعد از تصفیه خانه احداث کنیم، در سال ۹۴ ، ۴۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دریاچه دریافت کردیم و این رقم در سال ۹۵ به بیش از ۲ تا ۳ برابر رسید .

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون ۴۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود . سامانه فاضلاب گلمان هم اکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از اتمام این پروژه ۲.۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهد شد .

کبری در ادامه درباره مشکلات زیست محیطی پساب فاضلاب تصفیه شده گفت: پساب تصفیه شده هیچ مشکل و آلودگی برای محیط زیست ندارد و خروجی پساب تصفیه شده هر روز توسط دستگاه‌های اجرایی کنترل می‌شود. با به‌وجود آمدن این تصفیه‌خانه‌ها نه تنها بار آلودگی وجود ندارد بلکه از بار آلودگی کاسته شده چرا که قبل از به‌وجود آمدن این تصفیه خانه‌ها فاضلاب به صورت کانال، بدون هیچ دخالتی وارد پیکره دریاچه می‌شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید