Iranian Agriculture News Agency

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور:

تابستان امسال با مدیریت منابع آب کمترین تنش آبی را خواهیم داشت

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: امیدواریم با مدیریت منابع آبی، تابستان امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته شود.

تابستان امسال با مدیریت منابع آب کمترین تنش آبی را خواهیم داشت

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: امیدواریم با مدیریت منابع آبی، تابستان امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته شود .

به‌گزارش ایانا از پاون، شاهین پاکرو" در حاشیه بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اشاره به شرایط نامتعارفی که در صنعت آب و فاضلاب کشور حاکم است، گفت: این شرایط باعث شده اهداف اولیه شرکت آب و فاضلاب محقق نشود .

وی تغییر اقلیم آب و هوایی و خشکسالی را از جمله فاکتورهای مهم در ایجاد وضعیت فعلی برشمرد و اظهار کرد: تحریم‌ها و وضعیت نامناسب منابع مالی نیز بر این وضع اثرگذار بوده است .

به گفته این مسئول، معضل حاشیه نشینی نیز از دیگر عواملی است که برای صنعت آب و فاضلاب مشکلاتی ایجاد کرده است .

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به شرایط مالی نامطلوب دولت در سال گذشته، افزود: این امر باعث شد، در اجرای برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه شویم اما از منابع دیگری برای تأمین مالی استفاده کردیم .

پاکروح در ادامه با اشاره اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه طی سالیان پیش وضعیت بسیار نگران کننده‌ای داشت، گفت: وضعیت این تصفیه‌خانه امروز بسیار بهتر شده است .

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور امیدوار است: کرمانشاه به همان رتبه‌های خوبی که در گذشته در کشور داشته، دست یابد و این توفیق زمانی همکاری نیروهای متخصص و آموزش دیده است .

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث شبکه‌های فاضلاب نسبت به کشور از وضعیت خوبی برخوردار است، افزود: یکی از پروژه‌هایی که از آن بازدید شد تصفیه‌خانه شهید نظری بود، با وجود اینکه طول عمر این تصفیه تمام شده اما خوب نگهداری شده و این نگهداری خوب، تنش‌ها را در جایگاه خود به نحو مطلوب مدیریت کرده است .

پاکروح با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه تنش‌های آبی زیاد وجود دارد، بیان کرد: بازخورد یکی از این تنش‌ها را در سال گذشته در مشکل آب هرسین دیدیم که البته به خوبی مدیریت شد .

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: علیرغم اینکه شاهد بارندگی‌های خوبی در سال جاری بودیم که به میانگین بلندمدت نزدیک بود، اما این مسئله ضامن این نیست که با کم آبی مواجه نشویم .

وی امیدوار است که بتوانیم با مدیریت منابع آبی که داریم تابستان پیش رو را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم .

علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بدو تأسیس از شرکت‌های موفق بوده، اما طی چند سال گذشته با مشکلاتی روبرو شده که قدری از توانمندی این شرکت کاسته است .

وی با اشاره به اینکه اکنون در برخی از شاخص‌ها از کشور عقب هستیم، تاکید کرد: اقدامات چشمگیری صورت گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها پیگیری برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان است .

تخت شاهی در خصوص وضعیت آب شرب استان کرمانشاه هم بیان کرد: در بعضی از شهرهای استان از جمله شهر کرمانشاه در تابستان با کمبود جدی آب مواجه هستیم که امیدوارم با مدیریت منابع آب، تابستان امسال را هم با کمترین بحران پشت سر بگذاریم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید