Iranian Agriculture News Agency

سفر تیم تحقیقاتی استرالیا به ایران برای نجات دریاچه ارومیه

گروهی از محققان مؤسسه امور بین‌الملل استرالیا Australian Institute of International در قالب تور مطالعاتی به منظور بررسی شرایط دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای نجات آن به ایران سفر کردند.

سفر تیم تحقیقاتی استرالیا به ایران برای نجات دریاچه ارومیه

گروهی از محققان مؤسسه امور بین‌الملل استرالیا Australian Institute of International در قالب تور مطالعاتی به منظور بررسی شرایط دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای نجات آن به ایران سفر کردند .

به گزارش ایانا از دانشگاه صنعتی شریف، این گروه 25 نفره با همراهی دکتر پاتریک مور D. Patrick Moore مدیر موسسه امور بین‌الملل استرالیا در ایران حضور یافته‌اند .

با توجه به تفاهم نامه امضاشده بین ایران و استرالیا برای همکاری در امور آب با محوریت دانشگاه صنعتی شریف ایران و دانشگاه ملبورن استرالیا، با حضور سه نفر از متخصصان هیدرولوژی جلسه ای با ستاد احیای دریاچه ارومیه در دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد .

دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مجری قرارداد طرح نجات دریاچه ارومیه در این بین ایفای نقش می‌کند و به همین مناسبت نشستی با هدف آشنایی هیات استرالیایی با مساله دریاچه ارومیه و فعالیت‌ها و زمینه‌های کاری ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد .

در ابتدای این جلسه فیلمی برای معرفی شرایط ایجاد شده در حوضه دریاچه ارومیه ناشی از خشک شدن آن و تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه پخش شد. دکتر حسین شاهباز مدیر بخش بین‌الملل ستاد احیای دریاچه ارومیه، با ارائه گزارشی وضعیت دریاچه و حوضه آبریز آن، عوامل موثر بر خشک شدن دریاچه و اثر آن بر اکوسیستم منطقه را تشریح کرد و اقدامات ستاد احیا و اثرات آن را توضیح داد .

در ادامه این نشست دکتر مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و استاد دانشگاه صنعتی شریف به سوال‌های حضار که بیشتر در خصوص مسائل اجتماعی و نقش دانشگاه‌ها در احیای دریاچه و همچنین چگونگی همکاری بین‌المللی در احیای دریاچه بود، پاسخ داد .

وی انتقال تجارب موفق مدیریت حوضه ماری دارلینگ استرالیا و بسترهای ایجاد شده برای همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه با دانشگاه ملبورن استرالیا و سفر تیم فنی این دانشگاه به ایران را یادآور شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید