Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جنگل ها تاکید کرد:

برخورد با آفرودسواری در جنگل ها

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تمامی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور تحت مدیریت سازمان جنگل هاست خاطر نشان کرد: سازمان جنگل ها بی نظمی در جنگل را نمی پذیرد و با آفرودسواری در جنگل برخورد می کند.

برخورد با آفرودسواری در جنگل ها

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دکتر عباسعلی نوبخت گفت: اکنون در شرایط توقف بهره برداری از جنگل های شمال قرار داریم و از پایان سال 96 بهره برداری از جنگل به طور کلی متوقف شده است و جنگل با زادآوری و رویش و زایش گونه های گیاهی مواجه شده است و برای اینکه این تجدید حیات آسیب نبیند این اجاره را نمی دهیم که خودرو وارد جنگل شود.

وی افزود: مدیران مناطق چهارگانه شمال در خصوص آفرودسواری در جنگل به دلیل آسیب های وارده به جنگل حساسیت ویژه ای دارند و هر کانون و سازمانی بخواهد اتومبیل رانی در جنگل راه اندازی کند متخلف شناخته شده و برایش پرونده تخلف صادر می شود.

 وی با بیان اینکه در فضای مجازی به مناسبت ثبت جهانی جنگل هیرکانی اطلاعیه ثبت نام آفرودسواری را منتشر کرده اند، تصریح کرد: ثبت میراث جهانی جنگل های هیرکانی، مسئولیت سازمان جنگل ها را سنگین تر کرده و محدودیت حفاظتی بیشتری را برای سازمان جنگل ها قایل شده است.

نوبخت ادامه داد: ما باید به استاندارهای لازم جهانی در جنگل های هیرکانی دسترسی پیدا کنیم و اگر نتوانیم به هر دلیلی به استاندارد های لازم و مد نظر یونسکو نزدیک شویم قطعاً این فرصت و امتیاز از جنگل های هیرکانی سلب خواهد شد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تاکنون مسیر آفرودسواری به سازمان جنگل ها اعلام نشده، اقدام کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در داخل جنگل هیرکانی را بخاطر آسیب زدن به تجدید حیات جنگل، کوبیدگی خاک و از بین بردن زایش و رویش گونه های گیاهی و جنگلی خلاف دانست و اعلام کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با هرگونه دخالت و بی نظمی در جنگل به شدت برخورد و اتومبیل ها را متوقف خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید