Iranian Agriculture News Agency

در مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشهد

کلنگ نخستین هنرستان کشاورزی دانش آموزان استثنایی کشور به زمین خورد

کلنگ نخستین هنرستان کشاورزی دانش آموزان استثنایی کشور طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مشهد به زمین خورد.

کلنگ نخستین هنرستان کشاورزی دانش آموزان استثنایی کشور به زمین خورد

حضور 13 درصد از دانش آموزان استثنایی در خراسان رضوی مسوولان این استان را به سوی تاسیس نخستین هنرستان کشاورزی دانس آموزان استثنایی کشور سوق داد؛ حالا کلنگ نخستین هنرستان کشاورزی دانش آموزان استثنایی کشور طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مشهد به زمین خورده است.

به گزارش ایانا مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی امروز چهارشنبه در این مراسم گفت: "زمین این هنرستان شبانه روزی به همراه مجموع هزینه مورد نیاز برای ساخت آن به یادبود مرحوم زنده یاد حمید فیروزی از سوی خانواده وی اهدا شده است . "

مهین توکلی افزود: "این پروژه در زمینی به وسعت 6 هزار مترمربع در سه طبقه با گنجایش 200 دانش آموز با نیازهای ویژه اجرا می شود. هزینه ساخت این هنرستان 40 میلیارد ریال با احتساب ارزش زمین است . "

آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی 15 هزار کودک و دانش آموز استثنایی را در این استان شناسایی کرده و زیر پوشش خدمات آموزشی دارد.

وی ادامه داد: "هزارو 500 دانش آموز استثنایی خراسان رضوی در دو مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند. از این تعداد 300 نفر در هنرستان های فنی حرفه ای و کار و دانش شاغل به تحصیل هستند . "

همچنین حدود هفت هزار و 800 دانش آموز با نیازهای ویژه در مراکز مستقل و کلاس های خاص استثنایی تحصیل می کنند.

او گفت: "کلاس های این هنرستان 10 نفره خواهند بود و رشته هایی مانند گل گیاه آپارتمانی، گیاهان جالیزی، باغبانی و پرورش طیور در آن تدریس می شود. این پروژه تا مهر ماه 1397 به بهره برداری می رسد . "

خراسان رضوی 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور را زیرپوشش دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید