Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان شیلات در نخستین نمایشگاه آبزیان و غذاهای دریایی اعلام کرد:

تراز تجاری آبزیان 150 درصد مثبت شد/ صادرات 350 میلیون دلاری در مقابل واردات 150 میلیون دلاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش 150 درصدی تراز تجاری صنعت آبزیان خبر داد.

تراز تجاری آبزیان 150 درصد مثبت شد/ صادرات 350 میلیون دلاری در مقابل واردات 150 میلیون دلاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش 150 درصدی تراز تجاری صنعت آبزیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران امروز در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تولید و تجارت آبزیان و غذاهای دریایی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات 350 میلیون دلاری محصولات آبزیان در سال گذشته گفت: همراه با این مقدار صادرات، 150 میلیون دلار واردات این محصولات به کشور را داشته‌ایم، اما با توجه به صادرات 200 میلیون دلاری محصولات آبزیان در مقابل واردات، تراز تجاری این صنعت 150 درصد مثبت بوده است.

حسن صالحی با بیان اینکه تولید محصولات آبزی‌پروری در ایران بیش از مصرف ما است، افزود: واردات محصولات آبزی‌پروری با هدف تنظیم بازار برخی محصولات انجام شده است و ما سعی داریم در برنامه‌هایی که برای فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان در نظر گرفته‌ایم، میزان استفاده از این محصولات ار در سبد خانوار افزایش دهیم.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما برای تولید امسال بیش از 30 هزار تن ماهی در قفس است که این رقم توسط معاون رئیس جمهوری ابلاغ شده است و طبق اقدامات انجام‌شده، به‌زودی به هدف مورد نظر خواهیم رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آبزیان در سال جاری به بیش از یک میلیون تن برسد که صادرات 180 میلیون دلاری را برای ما به همراه خواهد داشت.

صالحی با تأکید بر اینکه تولید خاویار از مزیت‌های کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: بر اساس توافق‌هایی که با رؤسای کشورهای حاشیه دریای خزر در تیرماه در کشور قزاقستان به انجام رسید، صید ماهیان خاویاری در سال آینده نیز ممنوع اعلام شد؛ بر همین اساس، ایران به‌منظور حفظ این مزیت تولیدی و صادراتی، پرورش ماهیان خاویاری را به‌صورت جدی در برنامه‌های توسعه شیلات خود قرار داده است.

وی با اشاره به تجارت تدریجی ایران با کشورهای منطقه اوراسیا در سه ماه آینده یادآور شد: به‌زودی تجارت تدریجی با کشورهای اوراسیا شکل خواهد گرفت که در صادرات محصولات آبزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

صالحی در پایان درباره توسعه بازارهای صادراتی آبزیان کشور نیز تأکید کرد: روسیه، بلاروس و قزاقستان کشورهایی هستند که در فهرست توسعه بازارهای صادراتی ما قرار دارند./

G-950916-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید