Iranian Agriculture News Agency

دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران با جهانگیری

تاکید معاون اول رییس جمهوری برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی مازندران

بارش شدید برف و سرما خسارات و آسیب های زیادی به مردم و به خصوص کشاورزان این استان وارد کرد که این موضوع را در یکی از جلسات هیات وزیران مطرح می کنم تا تصمیمات لازم برای جبران این خسارات اتخاذ شود.

تاکید معاون اول رییس جمهوری برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی مازندران


معاون اول رییس جمهوری با بیان این که استان مازندران نقش ملی دارد و مشکلات آن نیز باید با رویکرد ملی مورد توجه قرار گیرد، گفت: راهکارهای جبران خسارات ناشی از سرمای استان مازندران در دولت بررسی می شود.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، مجمع نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) با اسحاق جهانگیری دیدار وگفت و گو کردند.
معاون اول رییس جمهوری در این دیدار اظهارداشت: بارش شدید برف و سرما خسارات و آسیب های زیادی به مردم و به خصوص کشاورزان این استان وارد کرد که این موضوع را در یکی از جلسات هیات وزیران مطرح می کنم تا تصمیمات لازم برای جبران این خسارات اتخاذ شود.
جهانگیری، استان مازندران را از استان های مهم کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: استان مازندران نقشی ملی در بخش های مختلف اقتصادی نظیر گردشگری و کشاورزی در کشور ایفا می کند و مشکلات و مسائل آن نیز باید با همین رویکرد و با نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با یادآوری جاذبه های بی نظیر استان مازندران در بخش گردشگری تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت های استان باید شرایطی فراهم شود تا مردم ایران و گردشگران خارجی بتوانند به شکلی مناسب از جاذبه های کم نظیر طبیعی این استان بازدید کنند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: البته حضور انبوه گردشگران در استان مازندران و سایر استان های شمالی کشور به خصوص در ایام تعطیلات باعث ایجاد فشارها و مشکلاتی برای مردم این استان می شود که لازم است با فراهم کردن و تکمیل زیرساخت های لازم این مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
جهانگیری، استان مازندران را از استان های اصلی در بخش کشاورزی توصیف و تصریح کرد: استان مازندران یکی از استان هایی است که بار اصلی تامین نیازهای کشاورزی کشور را بر دوش می کشد و نقش مهمی در تامین محصولات غذایی کشور بر عهده دارد.
وی با یادآوری این که از سالیان گذشته تصمیم گرفته شده بود که در استان های شمالی کشور نظیر استان مازندران نباید صنعت ایجاد شود، افزود: امروز دیگر این تصور وجود ندارد و با وجود تعداد فراوان دانشجویان و جوانان تحصیلکرده جویای کار در این استان باید به دنبال توسعه صنایع سازگار با محیط زیست همچون صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات باشیم چرا که این صنایع علاوه بر سازگاری با محیط زیست می تواند فرصت های شغلی متعددی پیش روی جوانان قرار دهد.
وی به برخی محدودیت های استان مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین محدودیت های استان تکمیل نشدن زیرساخت ها در بخش راه است که تاکنون به طور شخصی چندین بار از مسیر های مواصلاتی مختلف به سمت شمال کشور بازدید و از نزدیک روند پیشرفت این پروژه ها را پیگیری کرده ام.
معاون اول رییس جمهوری اظهارامیدواری کرد با تامین منابع لازم و اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران، شاهد بهره برداری هرچه سریع تر و امکان استفاده مردم از این مسیرها باشیم.
جهانگیری به این گزارش نمایندگان استان مازندران در مجلس که جاده فیروزکوه به سوادکوه با اعتباری نه چندان زیاد قابل تکمیل است، اشاره کرد و گفت: دولت تلاش می کند تا با تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه را به اتمام برساند.
وی با یادآوری مسائل و مشکلات استان مازندران که از سوی نمایندگان مردم این استان در جلسه مطرح شد از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست این موضوعات را به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار دهد و در جلساتی با حضور نمایندگان مردم این استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه این مشکلات را پیگیری کنند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین اظهارداشت: مشکل ناپایداری گاز در استان مازندران نیز همواره جزو مسائل اصلی این استان بوده و گاز در فصل سرما با افت فشار مواجه می شود که تنها راه حل آن تکمیل خط لوله انتقال گاز دامغان به نکاء است که دولت آن را به طور جدی پیگیری می کند.
جهانگیری با یادآوری مشکل برخی شهرستان های استان مازندران در خصوص تامین آب شرب، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل سد هراز تاکید کرد.

نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از معاون اول رییس جمهوری برای سفرهای متعدد به استان های مختلف کشور و بازدید و پیگیری مشکلات از نزدیک، سفرهای جهانگیری برای پیگیری پروژه های مربوط به جاده ها و راه های منتهی به استان های شمالی کشور را مورد تمجید قرار دادند.
مشکلات ناشی از برف شدید اخیر، سرمازدگی محصولات کشاورزی، قطع گاز، تامین آب شرب، حل مشکل پسماندها و فاضلاب و تکمیل زیرساخت های استان مازندران بخصوص در حوزه های حمل و نقل و گردشگری از اصلی ترین موضوعاتی بود که نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی به آن پرداختند و خواستار توجه هرچه بیشتر دولت برای حل این مشکلات شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید