Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت ذرت در غنا به‌زودی در سطح 5600 هکتار/ حمایت وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در غنا

در راستای بررسی پیشرفت فعالیت‌های مورد توافق در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک که در سال 1393 برگزار شد، سفیر غنا در تهران با مدیرکل دفتر بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی ملاقات کرد.

آغاز کشت ذرت در غنا به‌زودی در سطح 5600 هکتار/ حمایت وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در غنا



در راستای بررسی پیشرفت فعالیت‌های مورد توافق در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک که در سال 1393 برگزار شد، سفیر غنا در تهران با مدیرکل دفتر بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در راستای بررسی پیشرفت کار و اصول اطمینان از حسن هماهنگی‌های انجام‌شده در میزان پیشرفت فعالیت‌های مورد توافق در جریان پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک که در سال 1393 در تهران برگزار شد، سفیر غنا در تهران در جلسه‌ای مشترک با مدیرکل دفتر بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی ملاقات کرد.

لازم به ذکر است، وزیر کشاورزی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور ایران و غنا و در این جلسه روند همکاری‌ها در کلیه بخش‌های اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، انرژی، بهداشت، آموزش، کشاورزی و ... مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر غنا در تهران در ابتدای این جلسه از پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تشکر کرد و گفت: ظرف چند ماه گذشته با همکاری‌های دو دولت چندین هیأت از بخش خصوصی برای فعالیت‌های مختلفی ازجمله اجرای پروژه‌های ساختمانی بخش کشاورزی و صنعت از ایران به کشور غنا وارد شده است که دولت غنا از این هیأت و پروژه‌هایی که توسط شرکت‌های ایرانی پایه‌گذاری می‌شود، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

الحاجی‌باواه آیمبیلاه افزود: از سوی وزیر غذا و کشاورزی غنا، درخواست ملاقات با محمود حجتی در ایران مطرح شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی بر برگزاری جلسات مشترک برای پیگیری تفاهم‌هایی که به امضا رسیده تأکید کرد.

اعزام کمیته پیگیری تفاهم‌های مشترک ایران و غنا تا قبل از پایان سال

مدیرکل دفتر بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اظهار داشت: تعدادی از شرکت‌های ایرانی در زمینه اجرای پروژه‌های ساختمانی در کشور غنا اعلام آمادگی کرده‌اند که وزارت جهاد کشاورزی آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

هومن فتحی خاطرنشان کرد: در پنج‌هزار و 600 هکتار از اراضی کشور غنا که قرار است محصول ذرت کشت شود، مدیر پروژه تعیین و در محل مستقر شده است.

وی ادامه داد: بازدیدهای میدانی انجام شده و امیدواریم که سایر برنامه‌ریزی‌ها برای تولید به‌خوبی پیش رود.

مدیرکل دفتر بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: آمادگی از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای ملاقات با سفیر غنا در اواسط سپتامبر (اواخر آذرماه) یا هر زمان دیگری وجود دارد.

فتحی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌های همکاری نفتی، ریلی، حمل و نقل، دریایی، اسناد همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور به امضا رسیده و برای تسریع در معاملات بانکی، مقامات بانکی بین دو کشور دیدار خواهند کرد تا موافقت‌نامه‌های مربوطه در زمینه‌های همکاری‌های بانکی، انرژی و نفت، موافقت‌نامه‌های جلوگیری از مالیات مضاعف و فرار مالیاتی شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: کشاورزان ایرانی در کشور غنا تمامی اقدامات لازم را برای آغاز کشت فراسرزمینی ذرت به انجام رسانده‌اند.

فتحی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که مقدمات سفر وزیر کشاورزی غنا به تهران ظرف دو ماه آینده محقق شود و همچنین کمیته پیگیری تفاهم‌های مشترک به آکرا (پایتخت غنا) پیش از پایان شمسی جاری در دستور کار است./

M-950628-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید