Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

تعریف 16 مجری مستقل برای 9 محصول استراتژیک/ صادرات مرکبات آزاد؛ واردات همچنان ممنوع

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای هرچه بهتر طرح‌های اقتصاد مقاومتی، 16 مجری مستقل برای 10 محصول انتخاب شد.

تعریف 16 مجری مستقل برای 9 محصول استراتژیک/ صادرات مرکبات آزاد؛ واردات همچنان ممنوع

برای اجرای هرچه بهتر طرح‌های اقتصاد مقاومتی، 16 مجری مستقل برای 10 محصول انتخاب شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای 10 محصول استراتژیک 16 مجری مستقل تعریف شده است.

عبدالمهدی بخشنده افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرای محصولاتی که به‌عنوان استراتژیک اعلام شده‌اند، مجریان مستقل تعریف کرد و آخرین مجری در بخش گیاهان دارویی بود.

وی خاطرنشان کرد: در محصولاتی که پتانسیل صادراتی دارند، بخش بازاریابی و بازرگانی این معاونت، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد که به طور مثال در محصولات باغی، پیش‌بینی افزایش تولید پرتقال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: صادرات مرکبات در سال جاری ممنوع نیست، اما واردات آن همچنان ممنوع اعلام می‌شود.

بخشنده تصریح کرد: واردات مرکبات ازجمله نارنگی های پاکستانی به هیچ عنوان و در هیچ زمانی مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی نیست، چون در این بخش مازاد تولید وجود دارد.

وی یادآور شد: نارنگی پاکستانی از مراجع قانونی اجازه واردات ندارد و اگر هم در کشور موجود است، از راه قاچاق وارد شده و مسئولیت قاچاق بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست و دستگاه متولی خاص خود را دارد.

بخشنده در پایان تأکید کرد: واردات قاچاق سودی ندارد و مضرات آن، واردات انواع آفات و بیماری‌ها است./

M-950621-02
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید