Iranian Agriculture News Agency

باحضور مدیر کل غلات وزارت جهاد کشاورزی

برداشت مکانیزه برنج زودرس طارم محلی مازندران آغاز شد

برداشت مکانیزه برنج زودرس طارم محلی مازندران با حضور مدیر کل غلات وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان در روستای رزکنار از توابع شهرستان بابلسر آغاز شد.

برداشت مکانیزه برنج زودرس طارم محلی مازندران آغاز شد

برداشت مکانیزه برنج زودرس طارم محلی مازندران با حضور مدیر کل غلات وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان در روستای رزکنار از توابع شهرستان بابلسر آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز پیرامون برداشت مکانیزه برنج زودرس طارم محلی مازندران که از آدینه دیروز آغاز شد، به ایانا از افزایش تولید بیش از پنج تا هشت درصدی شالی برای امسال خبر داد و گفت: کارشناسان پیش بینی می کنند یک میلیون و 150 هزار تن شلتوک در کشت اول در مازندران برداشت شود.

دلاور حیدرپور افزود: برداشت 10 تا 15 روز زودتر شالی برنج امسال نسبت به سال قبل، فرصت کشت مجدد نشای برنج را فراهم کرده است.
وی گفت: پیش بینی می شود در کشت مجدد برنج امسال حدود 90 هزارتن شالی در مقایسه با کشت اول امسال برداشت شود .
بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران امسال 220هزار هکتار از زمین های استان برنجکاری شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش کارمزد تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی از 18به 15درصد را گامی ارزنده دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه بانک مرکزی را به بانک های کشور ابلاغ کرد و از امروز شنبه قابل اجراست.
وی به برداشت مکانیزه حدود 80 درصدی برنج در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود : در مدت مذکور یک هزار و 150 میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات کشاورزی ، به کشاورزان مازندران تسهیلات پرداخت شد .
حیدرپور همچنین از پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات به کشاورزان مازندران در سال جاری خبرداد و ادامه داد: این اقدامات تاثیر بسزایی در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی دارد .
وی ادامه داد: به منظور تسریع در مکانیزاسیون نشای شالی، دولت 10 تا 15 درصد از هزینه خرید دستگاه نشاء کار را به صورت بلاعوض پرداخت می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با مکانیزه شدن کشت و برداشت شالی برنج 40 تا 45درصد هزینه تولید این محصول کاهش می یابد.
حیدر پور با بیان اینکه واردات برنج از آخر تیرماه تا پایان آبان امسال ممنوع شده است، گفت: بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در دوماهه امسال به مدت مشابه سال قبل 20 درصد برنج کمتری وارد شد .
مازندران با تولید سالانه 950 هزار تن 42درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید