Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم تقویت مبارزه بیولوژیک با آفات همزمان با ساماندهی تولید و مصرف کود و آفت کش ها

همزمان با ساماندهی و نظامندکردن تولید، تامین ،توزیع و مصرف کود و آفت کش ها،تقویت مبارزه بیولوژیک با آفات ضروری است

لزوم تقویت مبارزه بیولوژیک با آفات همزمان با ساماندهی تولید و مصرف کود و آفت کش ها

همزمان با ساماندهی و نظامندکردن تولید، تامین ،توزیع و مصرف کود و آفت کش ها،تقویت مبارزه بیولوژیک با آفات ضروری است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران؛ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در دومین جلسه ستاد سیاستگذاری کود و آفت کش ها، تصریح کرد:همزمان با ساماندهی و نظامندکردن تولید، تامین ،توزیع و مصرف کود و آفت کش ها،تقویت مبارزه بیولوژیک با آفات ضروری است.
وی با تقدیر از تلاش ها و اقدامات دستگاه های ذیربط در ساماندهی تولید،توزیع و مصرف کود و آفت کش ها در دو سال گذشته بر استمرار این فعالیت ها تاکید کرد و افزود:سموم قدیمی و کم اثر باید از چرخه مصرف حذف و آفت کش های جدید و سازگار با محیط زیست جایگزین آنها شود.
حجتی تبادل دانش و بهره گیری از تجارب سایر کشورها در کنترل و مبارزه با آفات را برای حل سریع تر مسایل ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت: لازم است مصرف آفت کش های با کیفیت از طریق ارتقای آموزش و ترویج در بهره برداران فرهنگ سازی شود.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که برای حفاظت از منابع خاک و محیط زیست کشور باید از ظرفیت قوانین حاکمیتی کشور به طور کامل استفاده شود،تاکید کرد:باید از تولید و توزیع کود و سم بدون گواهی ثبت و خارج از نظامات وزارت جهاد کشاورزی جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی و جدی شود.
در دومین جلسه ستاد سیاستگذاری کود و آفت کش ها،معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی،مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گزارشی از اجرای برنامه های دستگاه در راستای ساماندهی و نظامند کردن تولید،تامین،توزیع و مصرف کود و آفت کش ها ارائه کردند./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید