Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی به ایانا خبر داد:

تولید 673 تن تنباکو در کشور/ سیاست تولید توتون و تنباکو در مقابل ترویج کاهش مصرف

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی گفت: کشت توتون و تنباکو با وجود مشکلاتی که برای سلامتی دارد، صنعت اشتغال‌زایی است در سیاست‌های وزارت بهداشت کاهش مصرف آورده شده است.

تولید 673 تن تنباکو در کشور/ سیاست تولید توتون و تنباکو در مقابل ترویج کاهش مصرف


با وجود آنکه توتون و تنباکو برای سلامتی مضرات، به‌دلیل اشتغال‌زا بودن و جلوگیری از ورود گسترده کالاهای وارداتی برنامه کاهش سطح زیر کشت و تولید نداریم.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: توتون و تنباکو جزو سیاست‌های افزایش تولید نیست، اما به‌دلیل نیاز در کشور همچنان کشت می‌شود.

ابراهیم هزارجریبی افزود: سطح زیر کشت توتون در سال جاری در کشور چهارهزار و 805 هکتار و خرید شرکت دخانیات هشت‌هزار و 940 تن است.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت تنباکو در کشور 990 هکتار است و تولید 673 تنی قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی ادامه داد: کشت توتون و تنباکو زراعت آب‌بری است، اما چون نیاز آن وجود دارد، همچنان کشت و زرع انجام می‌شود.

هزارجریبی تصریح کرد: اگر تولید داخل تعطیل شود، ورود واردات گسترده شکل می‌گیرد، پس برنامه حذف تولید توتون و تنباکو را نداریم.

وی اظهار داشت: کشت توتون و تنباکو با وجود مشکلاتی که برای سلامتی دارد، صنعت اشتغال‌زایی است در سیاست‌های وزارت بهداشت کاهش مصرف آورده شده است./

M-941225-01


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید