Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد:

اختصاص یارانه صادراتی برای حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی به روسیه/ تسهیل صادرات کالا با برند ایرانی در بسته بندی بین المللی

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.

اختصاص یارانه صادراتی برای حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی به روسیه/ تسهیل صادرات کالا با برند ایرانی در بسته بندی بین المللی

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، شاهرخ شجری در گفت و گو خبرنگار این پایگاه افزود: شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی متشکل از کارگروه‌های محصولی مانند کارگروه دامی، شیلات، زراعی، باغی، صنایع غذایی، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و همچنین دستگاه‌های مربوطه همچون گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و سازمان توسعه تجارت است.
وی هدف از تشکیل این شورا را بررسی مشکلات و چالش‌های صادرات و رفع آن با رایزنی دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد.
شجری گفت: پس از بررسی مشکلات صادرات در کارگروه‌ها، راهکارهایی در اختیار شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد و در آن شورا مشکلات تحلیل شده و سیاستگذاری انجام می‌گیرد.
وی برندسازی را یکی از چالش‌های صادرات محصولات کشاورزی کشور دانست و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این محصولات به صورت فله‌ای صادر می‌شود، در حالی که صادرات کالاها باید با برند ایرانی و در بسته‌بندی‌های شکیل به بازارهای بین‌المللی عرضه شود.

توافق برای حمل و نقل هوایی محصولات به روسیه
مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی، حمل و نقل محصولات کشاورزی را از دیگر چالش‌های مهم صادرکنندگان ایرانی عنوان و تصریح کرد: برای صادرات محصولات با کیفیت با حضور مدیر کل ترانزیت و شرکت های حمل و نقل جلسه‌ای برگزار کردیم و پس از بررسی مسایل، فهرستی از شرکت های حمل و نقل که رانندگانشان دوره‌های آموزشی بین‌المللی را گذرانده و دارای گواهی از دانشگاه علمی - کاربردی هستند را تهیه کرده و در اختیار اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان قرار دادیم.
وی در عین حال بر راه‌اندازی حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تاکید کرد و گفت: ما پیشنهاد راه‌اندازی حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی به روسیه را به سازمان توسعه تجارت داده‌ایم که مورد موافقت قرار گرفته است.
شجری ادامه داد: در فاز نخست، قرار شده حمل و نقل هوایی محصولات از مناطقی مانند دزفول، جیرفت و استان فارس به روسیه صادر شود و همچنین یارانه صادراتی به حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی اختصاص یابد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید