Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از 2600 تن انار از باغات بارور شهرستان راور

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی راور گفت: این شهرستان دارای حدود 280 هکتار باغ انار با رقم هایی همچون کیوانی،شیرین، اقدائی و... می باشد که 260 هکتار آن در سال جاری بارور و قابل برداشت است

برداشت بیش از 2600 تن انار از باغات بارور شهرستان راور

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خواجوئی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی راورتصریح کرد: برداشت انار در این شهرستان از اواسط شهریور ماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

خواجویی در ادامه افزود: در سال جاری باتوجه به اطلاع رسانی های مناسب و مکرر در جهت پیشگیری و مبارزه  با آفات و بیماریها خصوصا آفت مگس میوه مدیترانه ای با توزیع و نصب کارت زرد و تله های حاوی مایع سراتراپ در باغات  میزان خسارت این آفت نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال از سطح هر هکتار حدود 10 تا 12 تن انار برداشت شود که نوع درجه یک آن به بازار مصرف عرضه و نوع درجه 2 آن برای تهیه رب و سایر فراورده ها استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل تولید کنندگان انار شهرستان خصوصا روستاهای شریف آباد و گوجر کم آبی می باشد که علاوه بر کاهش میزان عملکرد باعث کاهش کیفیت محصول هم شده است که از دلایل کم آبی ، کاهش نزولات آسمانی و کاهش دبی قنوات که به خاطر عدم مرمت و بازسازی قنوات به دلیل افزایش قیمت مصالح و هرینه های کارگری اعتبارات تخصیص یافته جوابگو نبوده است .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید