Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج:

۱۳۰ هکتار کشت قراردادی در باغات سنندج منعقد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: قرارداد ۱۳۰ هکتار کشت قراردادی مربوط به محصولات شلیل و انگور قرمز بی‌دانه در باغات بخش کلاترزان سنندج منعقد شد.

۱۳۰ هکتار کشت قراردادی در باغات سنندج منعقد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، دادور سهرابی، با اشاره به اینکه اعضای تعاونی تولید باغات کلاترزان سنندج با شرکت صادرات میوه به خارج از کشور قرارداد منعقد کردند، اظهار داشت: باغداران ۶ روستای بخش کلاترزان در این تعاونی عضویت دارند و یکی از تعاون‌های تولید روستایی فعال در استان است.

وی با اشاره به اینکه این تعاونی با استفاده از آب سد آزاد توانسته زمینه تولید بیشتر را در این روستاها فراهم کند، افزود: سد آزاد بیش از ۲ هزار و ۳۰۰هکتار باغ مثمر را در این منطقه تحت پوشش آبیاری قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج یادآور شد:  با حمایت مالی از سوی جهاد کشاورزی جمعی از اعضای این تعاونی برای بازدید و بررسی طرح کشت قرارداد به ابهر، تاکستان و قزوین اعزام شدند.

سهرابی یادآور شد: بعد از بازدید به عمل آمده قرارداد کشت قراردادی تولید شلیل در ۱۰۰ هکتار و انگور قرمز بی دانه در ۳۰ هکتار بین باغداران و شرکت تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس قرارداد منعقد شده در فاز نخست نهال و امکانات و خدمات فنی مهندسی از سوی این شرکت به باغداران ارائه می‌شود، افزود: طی  سه سال و تا به ثمر رسیدن نهال ها ارائه خدمات فنی، مهندسی و تغذیه‌ای به طور مستمر ادامه دارد و سپس محصولات تولیدی با قیمت روز و برمبنای ارزش دلار از باغداران تحویل گرفته می‌شود.

تعاونی‌های تولید روستایی به منظور استفاده بهینه از عوامل تولید، اجرای برنامه های قانونی تعاونی کردن فعالیت‌های تولیدی، رعایت الگوی کشت در قالب نظام یکجانشینی و استقرار مدیریت مشارکتی آب به منظور تامین، توزیع و نگهداری و حفظ اراضی مستعد ایجاد می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید