Iranian Agriculture News Agency

عسکری در شهرکرد:

نگاه کمیسیون کشاورزی در مدیریت آب استان ها یک نگاه ملی است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت :نگاه کمیسیون کشاورزی در باره مدیریت آب استانها یک نگاه ملی است، استان‌های دارنده حوضه آبریز باید از منافع موجود منتفع شوند.

نگاه کمیسیون کشاورزی در مدیریت آب استان ها یک نگاه ملی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، محمدجواد عسکری روز جمعه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان بروجن برگزار شد، اظهار داشت : کمیسیون کشاورزی در نظر دارد در قالب یک برنامه زمان‌بندی کوتاه از تمامی استان‌ها به صورت میدانی دیدار کند و در این سفرها به شکلی ویژه مسائل آب را بررسی کند که در همین راستا سفری به استان‌های خوزستان و اصفهان برنامه‌ریزی خواهد شد تا بتوان در بحث آب عادلانه تصمیم‌گیری کرد.

عسکری تامل در سود و زیان مسائل آبی را نیز متذکر شد و گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی مطلوبی در بحث آب شرب و کشاورزی انجام شود بدون شک همگان نفع خواهند برد.

وی استفاده بهینه از آب را از دیگر موضوعات مهم در مدیریت آب دانست و افزود: تلاش می‌شود با احداث گلخانه‌ها و نظارت دقیق بر اجرای آن‌ها از حداقل آب موجود حداکثر بهره‌وری صورت گیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور در منطقه نیمه‌خشک و خشک واقع شده است و میانگین بارش سالیانه در آن به حدود ۳۰۰ میلی‌متر می‌رسد، اظهار داشت: کشوری همچون ترکیه در همسایگی ایران با میانگین بارندگی افزون بر هزار میلی‌متر مربع طرح توسعه گلخانه‌ها را به خوبی دنبال می‌کند چرا که نگاهی رو به آینده را در نظر گرفته است و در مورد مسائل آب پیش‌بینی‌های لازم را دارد.

عسکری با تاکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای افزود: مجلس شورای اسلامی در این بحث جدی است تا بتوان علاوه بر تولید و اشتغال، بیشترین بهره از شرایط آبی موجود را نیز به دست آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید