Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار خبر داد:

آغاز عملیات گود برداری در ۳۰ هکتار از اراضی شیب دار روستای قلعه تک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از آغاز عملیات گودبرداری در 30 هکتار از اراضی شیب دار روستای قلعه تک در راستای توسعه باغات در اراضی شیب دار این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات گود برداری در ۳۰ هکتار از اراضی شیب دار روستای قلعه تک

به خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،سعید داوودی نیا گفت: عملیات گود برداری در اراضی شیبدار روستای قلعه تک در شهرستان کیار جهت توسعه باغات دیم این محدوده در سطح 30 هکتار عقد قرارداد شده که عملیات گودبرداری این پروژه هم اکنون در حال  انجام است.

وی گفت: که بادام دیم یکی از شیوه های باغداری از سنوات گذشته در این پهنه می باشد که سطح باغات دیم قلعه تک 77.43 هکتار است که باغداران این منطقه نسبت به این نوع کشت مهارت وآشنایی وتجربه دارند.

داوددی نیا تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار طی سال‌های گذشته به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی  در راستای بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان و کشاورزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار فوایدی از جمله جلوگیری از فرسایش خاک، تولید اکسیژن، جذب گرد و غبار و ... را به دنبال دارد اظهار داشت: توسعه باغات در اراضی شیب دار همچنین می‌تواند سبب کاهش خسارات ناشی از سیل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید