Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد :

بهره گیری از ظرفیت شهرک های کشاورزی در تحول اشتغال چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان در آیین کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای شهدای شهر کیان گفت: اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان با ایجاد شهرک های کشاورزی میسر می‌شود.

بهره گیری از ظرفیت شهرک های کشاورزی در تحول اشتغال چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، دلشاد جهانبخشی اظهار داشت: رسالت شرکت شهرکهای کشاورزی تغییر رویکرد در بخش کشاورزی وتاثیرمستقیم بر عملکرد تولید است.

وی گفت : در ادوار گذشته تلاش برای عرصه تولید در قالب برنامه  تقاضا محوری وطرح های انفرادی بود که این تلاش در عرصه تولید منجر به خرد شدن اراضی می شد اما در حال حاضر تقاضا محوری به سمت رویه روشن برنامه محوری و هدایت منابع نو ترکیبی اعم از مدیریت بهره وری و مدیریت یکپارچگی اراضی کشاورزان واستاندارد سازی تولید است.

جهانبخشی ابراز داشت :شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف هدایت، نظارت و توسعه شهرک‌های کشاورزی با فناوری نو و به منظور بهبود بهره وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک کشاورزی تحول در اشتغال را به همراه دارد افزود :ایجاد شهرکهای کشاورزی در استان علاوه بر افزایش 5برابری تولید در واحد هکتار افزایش 10برابری درایجاد اشتغال را فراهم خواهد ساخت و  ایجاد شهرک های کشاورزی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای افراد جویای کار و نیز شکل گیری صنایع جانبی و تبدیلی در کنار این شهرک ها برای تکمیل زنجیره تولید است.

جهانبخشی به فرهنگ سازی در بخش کشاورزی اشاره و گفت : جلوگیری از خُرد شدن اراضی در قالب قانون ارث نیاز به فرهنگسازی دارد که بتوان یکپارچه‌سازی اراضی را تقویت و مدیریت بهره‌وری منابع آب و اشتغال پایدار را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از اهرم آموزش و ترویج در بخش کشاورزی بایدگرایش جوانان به این امر مهم صورت پذیرد اظهار داشت :تنها راه تحول منطقی و قابل دفاع برای مدیریت و بهره‌وری منابع ضرورت تغییر نگاه و رویکرد مدیران به سمت و سوی احداث مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی و تشویق و ترویج کشاورزان و جوانان به اهمیت و ضرورت احداث تشکل‌های و شهرک‌های کشاورزی است.

مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان در پایان خاطر نشان کرد : ستادتوسعه مجتمع ها وشهرکهای کشاورزی خوشبختانه یک اجماع نظرویک اراده کارشناسی طی 3 ماه گذشته  درسازمان جهاد کشاورزی استان توسط ریاست سازمان اتفاق افتاد که انشالله به همت مدیران جهاد شهرستانی واستانی در آینده نزدیک تحول عظیم دربخش مجتمع ها وشهرکهای کشاورزی بعنوان مدیریت تکوینی بخش کشاورزی صورت می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید