Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

تسهیلات نامحدود به کشاورزان پرداخت می‌شود

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون صورت گرفت که نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است، گفت: مازندران یکی از استان‌های مطلوب در بخش جذب ادوات کشاورزی هستند.

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات گلخانه‌ای در ساری آغاز به کار کرد و قرار است این نمایشگاه تا ۵ آذرماه در مرکز نمایشگاهی نیاوران ساری برای علاقه‌مندان دایر باشد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های تولید کشاورزی در کشور و به عنوان قطب مکانیزاسیون و صنعت‌گری در کشور مطرح است، گفت: مازندران امسال بیش از ۱۳۰ هزار هکتار از مزارع برنج خود را به صورت مکانیزه کشت کرد و این عدد در حالی است که سال‌های قبل تنها ۴۰ هزار هکتار مکانیزه کشت می‌شد و این میزان سطح کشت مکانیزه در کشور بی‌نظیر بوه است.

کامبیز عباسی  ادامه داد: انجام کشت مکانیزه به کشاورزان کمک می‌کند تا از بیماری‌های مختلف و پیری زودرس دور باشند و برخی از اراضی کشاورزی مازندران به سمت مکانیزه شدن پیش رفت و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: ۹۵ درصد برداشت‌ شالی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و این روند سبب اقتصادی شدن تولید و ماندگاری شالیکاران در زراعت برنج شده است و حتی شاهد کاهش تغییر کاربری در اراضی برنج‌کاری هستیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون صورت گرفت که نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است، گفت: مازندران یکی از استان‌های مطلوب در بخش جذب ادوات کشاورزی هستند.

این مسؤول بیان کرد: برنامه‌های مدونی در بخش مکانیزاسیون وجود دارد و از ابتدای سال تسهیلات مکانیزاسیون را به صورت نامحدود در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

عباسی افزود: امسال توانستیم با آورده کشاورزان حدود ۶ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌‌گذاری در بخش مکانیزاسیون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تامین تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان با نرخ ۱۵ درصد یکی از حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است، ادامه داد: استانداردسازی ماشین‌آلات کشاورزی یکی دیگر از حمایت‌های بخش مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ملی استاندارد منعقد کردیم که به دنبال ارتقاء ماشین‌آلات کشاورزی هستیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازندگان ماشین‌آلات داخلی با کیفیت مناسبی تولید دارند و با وجود تحریم‌هایی که داشتیم بی‌نیاز از واردات ادوات کشاورزی بودیم، ادامه داد: ۹۵ درصد نیازهای ماشینی در داخل کشور تولید می‌شود و اخیرا کیفیت ماشین‌آلات افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید