Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌ خبر داد:

فعالیت 42 هزار کلنی زنبور عسل در سوادکوه/ تولید سالانه 382 تن عسل

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از فعالیت 42 هزار و 529 کلنی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 42 هزار کلنی زنبور عسل در سوادکوه/ تولید سالانه 382 تن عسل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حمیدرضا شهابیان اظهار داشت: شهرستان سوادکوه دارای مراتع فراوان با گیاهان نادر دارویی و خوراکی منحصر به فرد است که زمینه‌ را برای توسعه حرفه زنبورداری در این شهرستان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 514 بهره بردار در زمینه پرورش زنبور عسل است، تصریح کرد: می توان ظرفیت فعالیت زنبورداری در این شهرستان را به 42 هزار کلنی رساند و این مهم با آموزش صحیح زنبورداران و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای شهرستان در این بخش قابل اجراست.

شهابیان ادامه داد: با توجه به میانگین برداشت 9 کیلوگرم عسل از هر کلنی، سالانه 382 تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه بیان کرد: فرهنگ سازی، آموزش زنبورداران و گسترده شدن فعالیت شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در راستای توسعه زنبورداری با توجه به استعداد منطقه و همچنین نظارت کامل بر کار زنبورداران برای تولید عسل کاملا خالص و مرغوب، می تواند ضمن اشتغال‌زایی، درآمد خوبی نیز برای شهرستان به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: هر ساله در فصل رویش گل‌ها و گیاهان، زنبورداران بسیاری از سایر نقاط کشور و شهرستان‌های اطراف به سوادکوه عزیمت می کنند تا از پوشش گیاهی و مراتع غنی آن برای رشد زنبورداری خود استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید