Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد

درآمد 330 میلیارد ریالی سیرکاران ساروی/ تولید 2200 تنی

مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به تولید دو هزار و 200 تن سیر در ساری، از درآمد 330 میلیارد ریالی سیرکاران ساروی خبر داد.

درآمد 330 میلیارد ریالی سیرکاران ساروی/ تولید 2200 تنی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به اینکه سیر علاوه بر مصرف خوراکی به ‌صورت تازه یا ترشی، در صنایع تبدیلی مثل کارخانه‌های سوسیس و کالباس، ترشیجات و شوریجات نیز مصرف می‌شود، اظهار کرد: سیر به دلیل خاصیت ضدانگلی و ضدمیکروبی این محصول، به‌عنوان یک گیاه دارویی استفاده فراوانی در پیشگیری یا درمان بیماری‌ها نیز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه نیاز پایین محصول سیر به مصرف آب و کود، جایگزین مناسبی برای کاشت محصولات با مصرف آب بالا مانند صیفی جات و هندوانه است، ادامه داد: کشت محصول سیر در ساری از مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ادامه می یابد و برداشت آن تا پایان اردیبهشت انجام می شود.

وی افزود: امسال 272 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان زیرکشت سیر رفته است که با میانگین عملکرد هشت هزار و 200 کیلوگرم در هکتار، دو هزار و 230 تن سیر در این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

پورفلاح با بیان اینکه کشت سیر نقش مهمی در اشتغال فصلی و رونق اقتصاد خانوار دارد، اضافه کرد: با فروش سیر، امسال 330 میلیارد ریال عاید سیرکاران ساروی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید