Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌برداری سازمان امور اراضی کشور:

طرح تجمیع یکپارچگی اراضی در لرستان اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌برداری سازمان امور اراضی کشور:طرح تجمیع یکپارچگی اراضی در لرستان اجرا می‌شود مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌برداری سازمان امور اراضی کشور گفت: طرح تجمیع یکپارچگی اراضی در لرستان اجرا می‌شود.

طرح تجمیع یکپارچگی اراضی در لرستان اجرا می‌شود

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛سید حسین توکلی اظهار کرد: یکی از اهداف و برنامه ما در استان لرستان در حوزه اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن و مشکلات فنی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: بخشی از کشاورزی ما در سنوات گذشته بر اساس قوانینی که وجود داشته خرد شده و همین امر باعث کاهش بهره‌وری اراضی شده است و از اهداف این قانون؛ تجمیع یکپارچه این اراضی و صدور مجوز تجمیع به شکل قانونی است تا برای فروش، خرید و معاوضه بهره‌وران یا مالکان مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌برداری سازمان امور اراضی کشور به نقش رسانه و ترویج پرداخت و خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن این پروژه برای تشویق و ترغیب کشاورزان نیاز به اطلاع‌رسانی، آموزش و ترویج دارد که ما نیز سعی داریم از تمام ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرایی شدن این طرح مهم برای کشاورزی علمی‌تر و اقتصادی‌تر استفاده کنیم.

توکلی به میزان اراضی پراکنده و غیر یکپارچگی در استان پرداخت و اضافه کرد: در حال حاضر سطوح زیادی از اراضی استان به‌صورت پراکنده است که ما می‌توانیم آن‌ها را طبق آیین‌نامه و قوانین در این راستا برای کشت محصولات کشاورزی با راندمان تولید بالا و اقتصادی‌تر انجام دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که این طرح تقاضامحور است بنابراین تمام بهره‌برداران برای افزایش تولید و افزایش بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف منابع آب در این زمینه می‌تواند مشارکت کنند و ما نیز زمینه‌های کاری از قبیل ردیف اعتباری و فنی برای این طرح لحاظ می‌کنیم تا آن را به اتمام برسانیم.

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌برداری سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از زمان اجرایی شدن این طرح در سطح کشور شاهد استقبال خوبی از جانب مالکان بودیم و در اجرای این طرح از متقاضیان و مالکان می‌خواهیم در قالب تشکل‌ها اقدام کنند چون اعتبارات و حمایت‌ها در چارچوب و ساختار تشکل‌ها از قبیل کاداستر، کانال‌های آبی و سیستم نوین آبیاری صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید