Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تکمیل ۲ طرح مهم زیر بنایی بخش کشاورزی استان قزوین با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تکمیل دو طرح مهم زیر بنایی نیمه‌تمام مرتبط با بخش کشاورزی در این استان، مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

تکمیل ۲ طرح مهم زیر بنایی بخش کشاورزی استان قزوین با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید رضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: این میزان اعتبار شامل ۵۴ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برای تکمیل طرح پمپاژ آبرسانی به باغات شیبدار طارم سفلی، و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد خاکی شهدای خرقان (چنگوره) می‌باشد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای منطقه طارم سفلی جهت کشت زیتون و متکی بودن درآمد عمده ساکنین به این محصول، تصریح کرد: با عنایت به خشکسالی‌های متوالی در سال‌های اخیر و کاهش شدید منابع تامین آب باغات موجود، تکمیل طرح پمپاژ آبرسانی به باغات شیبدار طارم سفلی در اولویت قرار گرفت لذا علاوه بر اعتبارات ملی ردیف مربوطه، از محل اعتبارات استانی جهش تولید نیز اعتبار ۵۴ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال با تخصیص ۱۰۰ درصد از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان مصوب و به این سازمان ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: این طرح، آبرسانی به بیش از هزار هکتار باغات زیتون موجود در منطقه طارم را فراهم کرده و امکان توسعه باغات جدید را میسر می‌کند.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در خصوص سد شهدای خرقان نیز گفت: عملیات احداث این سد خاکی از سال ۱۳۸۰ شروع شده که تا سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و در سال جاری نبز جهت تکمیل آن مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

تبسمی اضافه کرد: سد خاکی شهدای خرقان با مخزن ۳ میلیون متر مکعب منجر به تامین آب بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی پایین دست سد خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید