Iranian Agriculture News Agency

دانش آموختگان هنرستان کشاورزی سکاندار امنیت غذایی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: دانش آموختگان هنرستان در آینده به عنوان نیروهای ماهر و سکاندار بحث امنیت غذایی در کشور هستند و می‌توانند قدم‌های مفید و اثرگذاری را برای بهبود وضعیت جامعه بردارند.

دانش آموختگان هنرستان کشاورزی سکاندار امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محسن بذرافشان در آیین بازگشایی آموزش حضوری هنرستان شبانه روزی دخترانه کشاورزی فدک اظهار کرد: امیدوارم این هنرستان بتواند گام مثبتی در مسیر تربیت نیروهای توانمند بخش کشاورزی آینده کشور بردارد.

وی افزود: امنیت غذایی تأمین غذای کافی، سالم و در دسترس برای آحاد جامعه است که یکی از پایه‌های اساسی بحث امنیت ملی کشور به شمار می‌رود.

بذرافشان اضافه کرد: هنرستان دخترانه فدک در استان فارس دوشنبه اول آذرماه به عنوان نخستین هنرستان دخترانه وابسته به وزارت کشاورزی و چهارمین هنرستان کشاورزی در کل کشور آموزش‌های خود را رسما به صورت حضوری آغاز کرد.

به گفته وی، هنرستان شبانه‌روزی دخترانه فدک شیراز سال ۱۳۹۹ تأسیس و موفق به جذب ۲۸ دانش آموز و هنرجوی دختر در رشته فنی حرفه ای صنایع غذایی شد، که این تعداد در سال تحصیلی جاری به ۱۱۴ دانش آموز در سه رشته افزایش یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اظهار کرد: در حال حاضر، ۳۵ نفر در پایه دهم رشته صنایع غذایی، ۳۵ نفر در رشته تولید و پرورش گل و گیاهان زمینی، ۱۶ نفر در رشته تولید گیاهان دارویی مشغول به تحصیل هستند و این هنرستان در دو پایه دهم و یازدهم در حال فعالیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید