Iranian Agriculture News Agency

عرضه بالغ بر70 هزار تن مرکبات از کازرون به کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه قسمت اعظم محصول مرکبات این شهرستان از آبان ماه تا فروردین ماه سال بعد برداشت می شود، گفت: انتظار است 72 هزار تن مرکبات از باغ های این شهرستان برداشت و به تمام کشور ارسال شود.

عرضه بالغ بر70 هزار تن مرکبات از کازرون به کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به جایگاه سوم شهرستان کازرون در تولید مرکبات این استان، تصریح کرد: در این شهرستان 2860 هکتار به کشت مرکبات اختصاص دارد که قریب به 290 هکتار از آن هنوز غیر مثمر است.

این مقام مسئول با اشاره به اشتغال 3500 نفر از اهالی شهرستان کازرون در زیر بخش باغداری اظهار کرد: در این شهرستان گونه های مختلف مرکبات شامل انواع ارقام پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین، نارنج و برخی گونه های دیگر کشت و محصول آن به بازار می رود.

وی با اذعان به اینکه گونه پرتقال با سطح 1200 هکتار بیشترین میزان سطح و تولید مرکبات را در شهرستان کازرون به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: والنسیا، واشنگتن، ناول، توسرخ و محلی مشهور به شاپوری از مهم ترین و با کیفیت ترین ارقام پرتقال تولیدی در این شهرستان است.

رشیدی درجه بندی و بسته بندی مناسب را پیش شرط بازار پسندی محصولات کشاورزی و ارزش افزوده این تولیدات دانست و افزود: هم اکنون دو واحد درجه بندی مرکبات با ظرفیت 6 هزار تن در این شهرستان فعال است.

او به نقش صنایع نگهداری مانند انبار ها و سردخانه ها در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز گریزی زد و بیان کرد: در حال حاضر شهرستان کازرون دارای سه واحد سردخانه محصولات کشاورزی به ظرفیت 2 هزار تن است؛ با توجه به وجود بستر مناسب سرمایه گذاران می توانند در این بخش ورود و فعالیت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید