Iranian Agriculture News Agency

برداشت گیاه دارویی چای ترش در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از برداشت گیاه دارویی چای ترش برای نخستین بار از سطح یک مزرعه پنج هزار مترمربعی در روستای کوشک قاضی این شهرستان خبر داد.

برداشت گیاه دارویی چای ترش در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری گفت: بیش از دو هزار کیلوگرم چای ترش تر و   250 کیلوگرم محصول خشک پس از خشکاندن، از این مزرعه به دست آمد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه مزرعه مذکور به صورت بذری و به میزان دو کیلوگرم در هکتار، اردیبهشت ماه سال جاری کشت شده است، تصریح کرد: استفاده از آبیاری نوین در این مزرعه بر بهره وری بیشتر از منابع آب و دیگر نهاده ها موثر بوده است.

انصاری ابراز کرد: کار برداشت گیاه دارویی چای ترش به صورت یدی انجام می گیرد از این رو بیش از 30 نفر روز در کار برداشت محصول اشتغال داشته اند.

وی اظهار کرد: این چای خواص درمانی زیادی دارد که می‌توان به افزایش آهن بدن، تنظیم فشار خون، رفع اختلالات کبدی و خنک کنندگی بدن اشاره کرد.

 او با اذعان به اینکه کاشت گیاهان دارویی از سود دهی خوبی برخوردار است، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم چای ترش خشک به قیمت  200 هزار تومان از کشاورز خریداری می شود که می تواند منافع کشاورز را تامین کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بیان کرد: تا کنون بالغ بر صد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی مانند آویشن باغی، آویشن شیرازی و نعناع فلفی اختصاص یافته است.

کافئین موجود در چای ترش در مقایسه با چای سیاه بسیار کمتر است، به همین دلیل می‌توانید با جایگزین کردن چای ترش، مصرف چای سیاه را کمتر کنید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید