Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس جهاد کشاورزی فارس؛

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مشکلات کشاورزی قیروکارزین را بررسی کرد

فرماندار شهرستان قیروکارزین با اشاره به سفر رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به این شهرستان گفت: مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان احصاء و به اطلاع رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس رسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مشکلات کشاورزی قیروکارزین را بررسی کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی محمد کریمی با بیان اینکه سفر محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی به این شهرستان با دعوت و همراهی محمد مهدی فروردین نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس انجام شد، تصریح کرد: در نشست مشترکی که برگزار شد به پنج دغدغه و مشکل اساسی بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین پرداخته شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه موضوع تکمیل کانال های پایاب سد سلمان فارسی و مشخص کردن وضعیت کشاورزان حق آبه دار در دشت های قیر، کارزین، علی آباد و افزر مهم ترین موضوع مورد بحث در این نشست بوده است، افزود: مصوب شد گزارش کاملی از وضعیت سد سلمان فارسی و کارهای انجام شده تا کنون، تاسیسات نیمه تمام و اعتبارات مورد نیاز تهیه تا در کمیسیون کشاورزی و وزارت نیرو مطرح و پیگیری جدی تر شود.  

فرماندار شهرستان قیروکارزین با اذعان به اینکه در فصل برداشت محصول خرما قرار داریم و در حال حاضر باغداران با بی میلی بازار به این محصول مواجه اند و از قیمت ها ناراضی هستند، اظهار کرد: مبحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی خصوصا خرمای ارقام خشک زاهدی و دیگر ارقام تر در این جلسه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته کریمی؛ با توجه به نقش تعاونی روستایی در حمایت از تولید محصولات کشاورزی و تعادل بخشی به بازار آن، مصوب شده است تا عملیات خرید توافقی خرما و قصب و همچمین درجه بندی و بسته بندی این محصول توسط تعاونی روستایی تا حصول نتیجه مطلوب دنبال شود.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه در شرایطی که تولید محصولات کشاورزی انبوه و قیمت ها نا مطلوب است، وجود صنایع وابسته از قبیل سردخانه ها، انبار ها و دیگر صنایع جانبی بسیار ضروری می نماید، اضافه کرد: درخواست تسهیل امور کشاورزی خصوصا صدور مجوزهای انبار و سردخانه را مطرح کردیم.

چاه های کشاورزی از دغدغه های کشاورزان قیروکارزین

وی به موضوع مهم دیگری در خصوص ساماندهی چاهای قدیمی بدون پروانه و برقی کردن چاهای دیزلی نیز پرداخت و بیان کرد: این دو مبحث از جمله مسائلی بوده است که کشاورزان و تولید کنندگان شهرستان قیروکارزین با آن مواجه اند که در این جلسه عنوان و مقرر شده است پس از جمع بندی آخرین اطلاعات، توسط نماینده محترم شهرستان به کمیسیون کشاورزی ارسال و مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان قیروکارزین ضمن تقدیر از پیگیری های فروردین برای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی این شهرستان یادآور شد: احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و هدایت الله رحیمی مدیر کل تعاونی روستایی این استان، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی را همراهی می کردند.

کریمی اظهار کرد: در ابتدای این نشست مشترک تعدادی از نمایندگان و نخبگان بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین که حضور داشتند به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید