Iranian Agriculture News Agency

خرید توافقی خیار در فارس از مرز ۲۰۰ تن گذشت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان فارس از ادامه روند خرید توافقی خیار سبز صنعتی خبرداد و گفت: تاکنون بیش از 200 تن خیار با این روش خریداری شده است.

خرید توافقی خیار در فارس از مرز ۲۰۰ تن گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، بهنام عسکری تصریح کرد: خرید توافقی خیار با مشارکت اتحادیه‌ شرکت‌های تعاونی تولید استان فارس و اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید شهرستان سرچهان و با انعقاد قرارداد با کارخانجات برگزیده کشور در سطح ١٠٠ هکتار انجام شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در راستای توسعه کشت قراردادی و با هدف حمایت از کشاورزان اجرا می شود، افزود: این قراداد سه ساله است و در سال‌های بعد نیز تداوم دارد.

 عسکری ابراز کرد: درحال حاضر با هماهنگی انجام شده با فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان، با شروع فصل برداشت از نیمه تیرماه خرید توافقی توسط اتحادیه تعاونی تولید استان فارس انجام شد.

او با اشاره به اینکه اتحادیه تعاونی تولید سرچهان، چهار ایستگاه ثابت، مجهز به دستگاه سورت در چهار نقطه شهرستان تجهیز و راه اندازی کرده است، اضافه کرد: محصول خریداری شده پس از سورت در سایزهای ویژه، ممتاز، درجه یک و درجه دو به کارخانجات طرف قرارداد ارسال می‌ شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان فارس گفت: این طرح می‌تواند به عنوان یک نمونه موفق از توسعه خدمات فنی و تجاری در سطح تعاونی‌های تولید مطرح شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید