Iranian Agriculture News Agency

دادستان مرکز استان فارس گفت:

پیشگیری اولویت اصلی حوزه دادستانی است

دادستان مرکز استان فارس با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های اصلی دادگستری استان در حوزه دادستانی قبل از مقابله و درمان ورود به پیشگیری است، گفت: در همین راستا اولین قرارگاه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی کشور در استان فارس راه اندازی شد.

پیشگیری اولویت اصلی حوزه دادستانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید مصطفی بحرینی در آئین گشایش قرارگاه مذکور با بیان اینکه کم هزینه ترین و سریع ترین راه جلوگیری از سوء استفاده پیشگیری است، تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال استان فارس در این زمینه مصوبه ای داشت که بر اساس این مصوبه بنا شد اطراف کلان‌شهر شیراز و شهر جدید صدار پایگاه هایی را برای حفاظت آنلاین، مستمر و شبانه روزی در حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی ایجاد شود.

وی ابراز کرد: در این راستا بر اساس تصمیم گیری دادگستری استان فارس و همکاری جهاد کشاورزی به عنوان متولی حوزه زمین با دستگاه قضایی، اولین قرارگاه در بخش ارژن که یکی از مناطق پر آسیب در حوزه زمین  است راه اندازی شد.

بحرینی با اشاره به اینکه با راه اندازی قرارگاه مذکور از ابتدای کار دستگاه های متولی حوزه زمین ورود پیدا می‌کنند و از اقدامات خلاف قانون جلوگیری می کنند، افزود: در نتیجه هزینه های مقابله شامل رسیدگی قضایی به صدور حکمی که سرانجام پیدا می کند، قلع و قمع مستحدثات و سایر هزینه ها کاهش می یابد.

دادستان مرکز استان فارس اظهار کرد: متاسفانه در سنوات گذشته به دلایل متعدد از جمله عدم نظارت‌های کافی، سودجویی افراد متعدد و روزنه ها و منافذی که راه های دور زدن قانون را برخی از اشخاص فراهم کرده، برخی اشخاص سودجو در حوزه تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی و به خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی وارد شدند و در این زمینه اقدامات خلاف قانون زیادی  صورت گرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

به گفته وی؛ در یکی از این پرونده هایی که اخیراً با پیگیری دادستانی به مرحله صدور حکم رسید، فرد خاطی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان جریمه شد و علاوه بر این حبس طولانی مدت و حکم قلع و قمع مستحدثات نیز صادر شد.

دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه افراد سودجو با ارائه اسناد جعلی و ادعای واهی و ادعای انتساب به افراد دیگر به نوعی افراد را اغوا و ضرر های هنگفتی به جامعه و اشخاص وارد می کنند، گفت: از عموم هم استانی ها انتظار دارم که فریب نخورند و در مواردی که نیاز به معامله در حوزه زمین داشتند با افراد مطلع، دستگاه مرتبط و دستگاه های متولی زمین مشورت کنند تا متحمل ضرر و خسارت نشوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید