Iranian Agriculture News Agency

فائو هشدار داد:

تاثیر تغییرات آب و هوا روی افزایش میزان فقر و امنیت غذایی

گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) نشان داده، تغییرات آب و هوا،‌ باعث می‌شود تا تعداد افرادی که در فقر زندگی می‌کنند، افزایش یابد.

تاثیر تغییرات آب و هوا روی افزایش میزان فقر و امنیت غذایی


گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) نشان داده، تغییرات آب و هوا،‌ باعث می‌شود تا تعداد افرادی که در فقر زندگی می‌کنند، افزایش یابد.

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت CNBC ، گزارش "وضعیت غذا و کشاورزی 2016،" نشان می‌دهد، تغییرات آب و هوایی "باعث فقر و ناامنی غذایی" می‌شود، همچنین تأثیرش در سال‌های آینده نیز قابل توجه خواهد بود.

این گزارش نشان داده، با استناد به مطالعه‌ای از بانک جهانی. کشورهای جنوب صحرای آفریقا، از این مسئله، سخت ترین ضربه را خواهند دید چرا که زندگی بیشتر مردم این منطقه وابسته به کشاورزی است. این در حالی است که بدون تغییر آب و هوا ، تعداد افراد فقیر در جهان، "بین 35 تا 122 میلیون نفر تا سال 2030 افرایش می‌یابد."

خوزه گرازیانو داسیلوا، مدیرکل فائو، در بیانیه‌ای گفت: "هیچ شکی نیست تغییرات آب و هوا روی امنیت غذایی تأثیر می‌گذارد، در حالی که‌ ما نمی‌توانیم در مورد میزان برداشت محصولی که کاشته شده اطمینان داشته باشیم."

در ادامه این گزارش آمده است، سیستم‌های کشاورزی و مواد غذایی باید به سمت سازگاری با هوای گرم‌تر پیش برود، که این می‌تواند به‌عنوان مسئله‌ای مهم به‌ویژه برای خرده‌مالکان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به‌شمار آید.

همچنین در گزارش فائو توضیح داده شده، تغییرات دما، بر عملکرد محصول و قیمت مواد غذایی تأثیر دارد؛ بنابراین ‌استفاده از انواع (ارقام) محصول که در برابر گرما مقاوم بوده و داری شاخص‌های کارآیی نیتروژن(1) و همچنین با استفاده از "مدیریت باروری خاک به شکل یکپارچه" (2) باشد، می‌توان به افزایش بهره‌وری و بهبود افزایش درآمد کشاورزان کمک کرد.

این در حالی است که گزارش ماه اوت انستیتو آب و هوای ( Climate Institute ) استرالیا نشان می‌دهد، تغییر آب و هوا می‌تواند بر روی کیفیت، قیمت و تولید قهوه به طور چشمگیری تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش، در مناطقی که میزان تولید قهوه می‌تواند تا 50 درصد تا سال 2050 افزایش یابد، اما با رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش دما این میزان با کاهش رو‌به‌رو می‌شود.

در اوایل سال جاری آندریا ایلی Andrea Illy ، رئیس کسب و کار جهانی قهوه global coffee business illy (3) ، به CNBC گفت: "تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای تولید قهوه در میان مدت و طولانی مدت به‌شمار می‌آید."

وی خاطرنشان کرد: "قهوه یکی از محصولات زراعی است که به‌شدت نسبت به تغییر آب و هوا تأثیرپذیر است، درجه حرارت بیش از اندازه به‌عنوان یک تهدید در برخی از مناطق است که قهوه در آنجا تولید می‌شود، همچنین در برخی مناطق، خشکسالی یا باران ‌زیاد می‌تواند روی تولید قهوه اثر گذارد."

آندریا ایلی یادآور شد: "ما پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل به دو برابر یا احتمالاً بیش از سه برابر قهوه تا پایان قرن نیاز داشته باشیم، این در حالی است ‌که زمین در دسترس کمتر از 50 درصد وجود دارد،‌ و به‌نظر می‌آید این مسئله‌ای است که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود."/


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.cnbc.com/


پی‌نوشت:

1- nitrogen-efficient.

2- integrated soil fertility management.

3- illy : یک شرکت ایتالیایی قهوه متخصص در تولید اسپرسو. این شرکت توسط فرانچسکو Illy در 1933 تأسیس شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید