Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

انعقاد قرار داد صنایع نساجی با کشاورزان ضروری است

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی خواستار انعقاد قرارداد صنایع نساجی و کارخانجات با کشاورزان شد و گفت: دولت در این خصوص بسته‌های حمایتی برای صنایع و کشاورزان دارد.

انعقاد قرار داد صنایع نساجی با کشاورزان ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، ابراهیم هزار جریبی در بازدید از کارخانجات پنبه پاکنی استان خراسان شمالی اظهار داشت: هم اینک در خصوص حمایت های دولت برای بخش صنایع برای کشت قرار دادی تدوین شده است و در این مهم حمایت هایی که برای بخش صنایع وجود دارد و همچنین حمایت هایی که صنایع باید از کشاورزان داشته باشند مطالبی آمده است.

وی با بیان اینکه هر بذری زیر خاک می رود باید برای آن برنامه ای داشته باشیم افزود: کشاورزان باید با هدف کشت کنند و بدانند که چه محصولی به چه میزان برای چه کسی و یا چه کارخانه ای تولید کنند، نباید کشاورزان بدون برنامه ریزی کشت داشته باشند چرا  که در فصل فروش با مشکل مواجه خواهند شد.

هزار جریبی با بیان اینکه زراعت در بخش پنبه که محصولی استراتژیک و مهم است گفت: کشت پنبه برای کشت قرار دادی مستعد است چرا که کشاورزان بعد از برداشت باید محصول خود را تحویل کارخانجات پنبه پاکنی و صنایع نساجی قرار دهند و در سابقه دیرینه نیز بین کارخانه ها و کشاورزان مرسوم بوده است.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پنبه کاران از سوی کارخانجات در تامین بذ و کود نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت اظهار داشت: کشت قرار دادی باید در سطح کشور بین کشاورزان نهادینه شود و صنایع نیز برای توسعه این نوع کشت و افزایش راندمات تولید با ارایه  آموزش ترویجی و انتقال دانش و علم به کشاورزان کمک کنند.

هزار جریبی بر ارتقای مکانیزاسیون در بخش مزارع پنبه نیز تاکید کرد و افزود: کارخانه ها با حمایت ها دولت باید نسبت به خرید کمباین ها و سایر ماشین آلات لازم در این بخش باعث ارتقای تولید و پایین آوردن هزینه ها شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید