Iranian Agriculture News Agency

لزوم اختصاص اعتبارات کافی برای اجرای برنامه های سلامت محور دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه های ابلاغی خدماتی و سلامت محور در حوزه دامپزشکی به تامین اعتبارات کافی نیازمند است و این در حالی است که این اداره کل از اعتبارات ملی و استانی کافی برای اجرای تمامی برنامه ها برخوردار نیست.

لزوم اختصاص اعتبارات کافی برای اجرای برنامه های سلامت محور دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: دامپزشکی، نهادی خدماتی-بهداشتی است که رویکرد اصلی خدمات این مجموعه به شبکه دامی کشور، سلامت محور و بهداشت محور است.

وی اضافه کرد: سه درصد از جمعیت دامی کشور در استان خراسان شمالی پرورش و نگهداری می شوند، عنوان کرد: در هر سال مالی، اعتبارات ملی مصوب برای اداره کل دامپزشکی استان بسیار کم است همچنین اعتبارات استانی مصوب نیز به صورت کامل اختصاص داده نمی شود.

وی افزود: این در حالی است که اجرای برنامه های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در سطح استان ها به تامین اعتبارات کافی نیازمند است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اختصاص اعتبارات کافی ملی و استانی به اداره کل دامپزشکی استان را به منظور اجرای برنامه ها و رسالت های در دستور کار این نهاد را برای تامین و حفظ سلامت امنیت غذایی و پروتئینی جامعه را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخن خود، بر توجه و اهمیت به امر تغییر رویکرد از دامپروری سنتی به صنعتی در سطح استان تاکید کرد و گفت: افزایش قیمت ها، موجب شده است که فعالیت دامپروری سنتی دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد و باید تقویت دامپروری صنعتی مد نظر قرار بگیرد.

رمضانی تصریح کرد: این تغییر رویکرد به حمایت مالی مسئولان تصمیم گیر از سرمایه گذاران نیازمند است.

وی گفت: درصورتیکه این امر تقویت شود از خام فروشی محصولات لبنی و پروتئینی جلوگیری خواهد شد همچنین سلامت کامل غذایی این محصولات نیز تامین می شود.

رمضانی در ادامه بر لزوم حمایت از گسترش بیمه دامی نیز تاکید و اظهار کرد: درصورتیکه دام های بیشتری بیمه شوند، می توان دام های بیمار را راحت تر از جمعیت دامی سالم حذف کرد.

وی گفت: دام ها بیمه شوند از محل بیمه می توان غرامت دام های بیمار حذف شده را به دامدار پرداخت کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: دولت باید در زمینه بیمه دام ها، دامداران را حمایت کند.

رمضانی در خاتمه بر ضرورت حمایت وزارت جهاد کشاورزی از تهیه بسته های آموزشی سلامت محور در حوزه دامپزشکی برای ارائه به دامداران از طریق رسانه ها نیز تاکید کرد و گفت: تهیه این بسته های آموزشی به تامین اعتبار کافی نیازمند است که باید مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار بگیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید