Iranian Agriculture News Agency

احیای دوباره هفت واحد مرغداری خراسان شمالی با مانع زدایی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال با حمایت‌های انجام شده، هفت واحد مرغداری غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشت و هم اکنون فعال است.

احیای دوباره هفت واحد مرغداری خراسان شمالی با مانع زدایی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمد محمدزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون ۶ واحد مرغداری استان به علت مشکلات مختلف غیرفعال است که تلاش داریم تا این واحدها هم به چرخه تولید بازگردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هفت واحد مرغداری با ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه امسال دوباره فعال شده است و گامی برای رفع نیاز استان به تولید مرغ برداشته شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز برای ایجاد سالن های مرغداری با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه در سال جاری گفت: اکنون سالانه ۲۲ هزار تن گوشت در ۹۶ سالن مرغداری استان تولید می شود و بر این اساس برای پاسخ به نیاز هشت هزار تن در تولید این محصول کمبود وجود دارد.

محمدزاده با بیان اینکه شهریورماه امسال کمبود گوشت مرغ در ۱۰ روز سبب شد تا این محصول از استان خراسان رضوی وارد شود خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر جز چند روز در شهریورماه، تمامی نیاز استان از داخل تامین شده و گوشت مرغ از خارج استان وارد نشده است اما نیاز به افزایش تولید این محصول در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به حمایت های دولت از پرورش مرغ و ماکیان بومی و روستایی گفت: در این زمینه متقاضیان پرورش طیور بومی با دریافت تسهیلات مشاغل خانگی حمایت می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید