Iranian Agriculture News Agency

هر گونه خرید و انبار گندم قاچاق محسوب شده و با عاملان آن برخورد قضایی می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به شناسایی ۳ محموله ۵۳ تُنی گندم به ارزش ۲۶۵ میلیون تومان در شهرستان شیروان گفت: هر گونه خرید و انبار گندم قاچاق محسوب شده و با عاملان آن برخورد قضایی می‌شود.

هر گونه خرید و انبار گندم قاچاق محسوب شده و با عاملان آن برخورد قضایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با ابلاغ اینکه هرگونه خرید خارج از شبکه به منزله احتکار محسوب شده، و با دلالان برخورد قضایی می‌شود، این ۳ خریدار، گندم‌های انبار شده را زیر قیمت خرید به سیلو‌ها تحویل دادند.

وی با بیان اینکه امسال با اقدامات انجام شده فعالیت دلالان ۸۰ درصد کاهش یافته افزود: امسال جابجایی گندم بین استان‌ها ممنوع است و خروج گندم مبادی ورودی و خروجی محور‌های اصلی استان امکان پذیر نیست.

وی اشاره به اینکه بر اثر خشکسالی ۷۵ درصد از اراضی دیم و ۱۰ درصد از اراضی آبی کاملا از بین رفت، گفت: میانگین برداشت گندم در ۱۵ درصد باقی مانده اراضی دیم ۷۰۰ کیلو و آبی هم به کمتر از ۳ تُن کاهش یافت.

تشکری همچنین اضافه کرد: به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت نهاده‌های دامی کشاورزان گندم را برای دام‌ها و یا بعضا افزایش در بازار آزاد در انبار‌ها نگهداشته و به سیلو‌ها تحویل ندادند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید