Iranian Agriculture News Agency

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی کرد:

برداشت ۴۸ هزار تن انار از سطح باغات خراسان جنوبی

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: سطح زیر کشت انار در خراسان جنوبی چهار هزار و ۳۷۰ هکتار است که در سال ۹۹ از این میزان سطح زیر کشت حدود ۵۴ هزار تن انار برداشت شده است.

برداشت ۴۸ هزار تن انار از سطح باغات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار بهره بردار در زمینه میوه انار در خراسان جنوبی داریم، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که در سال جاری ۴۸ هزار تن انار از سطح باغات خراسان جنوبی برداشت کنیم.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در زمینه چرایی کاهش میزان برداشت انارگفت: یکی از مهمترین علل کاهش تولید انار در خراسان جنوبی خشکسالی و کمبود آب است و بعد افزایش دما و وزش باد از موجب کاهش تولید این محصول در استان شد.

رضایی با اشاره به اینکه فصل برداشت انار تا نیمه‌های آذرماه ادامه دارد، بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان فردوس با دو هزار و ۱۰۰ هکتار است.

وی یادآور شد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در فردوس تعدادی از صنایع فرآوری انار وجود دارد که برای کنسانتره و … استفاده می‌شود و برخی از صنایع نیز در کنار فرآوری برخی دیگر از محصولات به فرآوری انار نیز روی آورده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید